2017. április 10.

Stefánia tekercs krumplisalátával

hogy a fasírt se legyen mindig ugyanolyan, most reszelt tojással tekertük fel. Stefánia ez is, csak a tojás más formában jelenik meg benne. Hozzá pedig a klasszikus lilahagymás kiflikrumpli saláta. Fenséges ☺


A fasírt hozzávalói és összeállítása az itt leírtak szerint történt most is. Ezen felül 4 keményre főtt tojás kell még hozzá, melyet finomra lereszeltünk. A húsmasszát kiterített és kicsit megolajozott folpackon kb. 1 centi vastagra ellapogattam, majd rászórtam a reszelt főtt tojást. 


A folpackkal együtt kezdtem feltekerni (mint a rétest). Hosszúkás, kizsírozott kenyérformába tettem a tekercset és megszórtam zsemlemorzsával.
Sütés: 180 fokon légkeveréssel kizsírozott és morzsával megszórt őzgerinc formában  30 - 40 perc. 

A krumplisalátához:

1,5 kg kiflikrumpli héjában megfőzve
3 – 4 db húsos, édeskés lilahagyma
fehérborecet (fehér balzsamecet még jobb)
cukor
frissen őrölt feketebors
víz
olivaolaj


A héjában megfőtt (de nem szétfőtt!) krumplit meghámoztam, majd letakarva hagytam teljesen kihűlni. Ekkor gyönyörűen szeletelhető, mert itt fontos, hogy szép egyforma, kb. 3 mm vastag szeleteket kapjunk. A lilahagymát ugyanerre a vastagságra szeleteltem fel, végül elkezdtem egy nagy tálba rétegezni őket felváltva. Egy sor krumpli, rá egy sor hagyma. A krumpisorokat sóval, borssal azért nem árt megszórni.


Amikor minden elfogyott, ráöntöttem a levet, végül egy kevés olivaolajat is. Hidegre téve hagyni kell összeérni, másnapra lesz igazán finom.
Ez a saláta tökéletes kis érő lehet a húsvéti sonka mellé is.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése