2016. december 4.

Szilvalekváros hókiflik

A hókifli és a mákos gyűrű ikertesói ☺ De mégis mások, jóféle, igazi szilvalekvárral töltve. Nem is igazán kiflik, mert csak félbehajtottam őket. Ezeket a süteményeket régen disznózsírral készítették, amit ma is érdemes megtenni. Ezt a fajta omlósságot semmi más zsiradékkal nem lehet elérni.


Hozzávalók:

40 dkg liszt (lehet tönköllyel keverni, én szoktam kb. 1/3 rész tönköly legyen)
15 dkg hideg sertés zsír
csipetnyi só
3-4 evőkanál tejföl

kemény, sűrű szilvalekvár
porcukor a forgatáshoz



A tésztának pihennie kell, legalább néhány órát, de a legpraktikusabb előző nap összeállítani és hűtőbe tenni. Robotgéppel elmorzsoltam a tejföl kivételével a hozzávalókat, végül a tejfölt is hozzáadtam kanalanként, amíg össze nem állt a tészta. Nem szabad nagyon gyömöszölni, ha összeállt, mehet is folpackban a pihenőbe.


Pihentetés után kinyújtottam a tésztát 3 mm körüli vasragságra (nagyon jól, könnyen lehet vele dolgozni), 8-9 cm körüli köröket szaggattam ki belőle, melyeket egy-egy kiskanál szilvalekvárral megtöltöttem. Félbehajtottam őket és mentek a sütőpapírral kibélelt tepsibe.

15 perc alatt világosra sütöttem őket a 180ºC-ra előmelegített sütőben légkeveréssel. Kivettem őket és még forrón porcukorba forgattam, majd rácsra téve hagytam teljesen kihülni őket. Ez fontos, mert a forrón még puhának tűnő tészta akkorra nyeri el omlós állagát. Ellenállhatatlan sütemény, nem csak Adventkor ☺




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése