2018. május 5.

Rukkola krémleves fehérborral


van nekem egy kedvenc német nyelvű szakácskönyvem (Spargel & Rucola)  amit így tavasz tájt rendszeresen forgatok. Spárga és rukkola receptek vannak benne. Egy kicsit többnyire azért eltérek a receptektől, ahogy mindig, de az alap ötlet most is onnan érkezett.


Hozzávalók:

jókora adag rukkola
1 dl illatos fehérbor (Irsai Olivér pl.)
1 nagy krumpli
zöldség- vagy húsleves alaplé
póréhagyma vagy más, lágyabb hagyma
frissen őrölt feketebors


Nagyon egyszerű a történet, a lényeg annyi, hogy a rukkola ne legyen megfőzve, az csak a legvégén kerül bele, hogy megőrizze vitamin tartalmát és szépséges zöld színét.
Olivaolajon megfuttattam az apróra vágott hagymát, rádobtam a felkockázott krumplit (érdemes kicsire kockázni hogy hamarabb elkészüljön), átkevergettem egy pár percig és ráöntöttem a bort. Abban párolódott, végül a zöldséglevessel felöntöttem. Addig főztem, amíg a krumpli megpuhult.

Közben a rukkolát előkészítettem. Ha mosott, akkor semmi teendő, ha nem, akkor meg kell mosni és kicsit leszárítani.

Amikor a krumpli már puha volt, félretettem, hogy kicsit hűljön. Az egészet beleöntöttem a turmixgépbe és jó sokáig pörgettem. Végül a nyers rukkolát hozzáadtam és símára turmixoltam.

Frissen őrölt feketeborssal megszórtam és jóízűen bekanalaztam. Tehetünk bele krutonokat, egyéb ropogós dolgokat is.

Végül pedig.... ha marad másnapra is, akkor a változatosság kedvéért behabarhatjuk egy kevés tejföllel. Ha újra melegítjük, akkor már nem lesz ennyire zöld, de az íze ugyanolyan finom marad. A fehérbor nagyon kell neki, kiemeli a mustáros ízt. Nekem nagyon bejött.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése