2018. január 14.

Alfajores mini

avagy a karamella krém története ☺ Szeretünk spájzolni, mi tagadás. Szeretek megvenni dolgokat akkor is ha még konkrét elképzelésem nincs is, mire fogom felhasználni. Így történt a szlovák karamella krémmel is..... ami itt várt ötletre, ihletre már egy ideje. Ekkor jött az én drága barátnőm, Évi ♥ argentin dulce de leche krémmel töltött aprósüti receptje. Telitalálat.


Hozzávalók (200 ml-es mérőpohárral mérve):

2 pohár kukorica liszt 
1,5 pohár búza finomliszt
0,75 pohár porcukor
1 csomag sütőpor
1 csapott mokkáskanál só
20 dkg puha vaj (csak vaj jó, margarin nem)
3 tojás sárgája
1 citrom lereszelt héja
1 teáskanál vanília kivonat
3 evőkanál jóféle konyak
1 doboz készen kapható karamella krém (ebből marad is egy kevés)
kókuszreszelék  (ez el is maradhat)

A puha vajat a porcukorral kihabosítottam, beletettem a citromhéjat majd egyenként a tojás sárgákkal is tovább kevertem amíg szépen összeállt a krém. Ezután adtam hozzá a konyakot és a vanília kivonatot.
A liszteket, sót, sütőport külön edényben összekevertem és adagolva a krémbe dolgoztam. Amikor összeállt folpackba csomagoltam és 1 órára a hűtőbe tettem.


A hűtőből kivéve kicsit lisztezve kinyújtottam. Nagyon szerettem vele dolgozni gyönyörű sárga és kellemes állagú a tészta, könnyen nyújtható. Alatta azonban lisztezzük a felületet vagy nyújtsuk sütőpapíron (nekem az nem jött be de ez egyéni dolog). 4-5 mm-esre nyújtottam és pici, kb. 3 cm-es pogácsa szaggatóval kiszúrtam a korongokat. Mint a macaron, akkorák lettek így. Palacsintaforgatóval óvatosan átemeltem a sütőpapírral bélelt tepsire őket. Magasságban nőnek kicsit, de oldalra nem, így elégnek bizonyult 1,5 – 2 cm-es távolságra tenni őket egymástól.

Alsó-felső állásban 175ºC-ra előmelegített sütőben kb. 8 perc alatt készre sütöttem őket. Nem szabad megbarnulniuk!
Még melegen törékenyek, óvatosan rácsra tettem őket. Ahogy kihűltek, meg is keményedtek. Ekkor megtöltöttem őket a karamella krémmel.
Ilyen krémet lehet készen kapni, én ezt ismerem, ez nagyon finom. Szlovákiában lehet beszerezni, Salko a neve. Készíteni is lehet persze a krémet, sok recept kering a neten, de nekem ennél jobb nem kell.


Az összeragasztott kis sütiket ezután kókuszreszelékbe forgattam, ami a krémre ragadt csak rá, ezzel adva meg ezt a különleges megjelenést. Ráadásul így nem ragadnak össze ha véletlenül egy kicsit több krém sikeredett valamelyikbe. Nálunk volt kókusz nélküli is, úgy is nagyon finom.
Tetejét porcukrozhatjuk tálaláskor. Isteni finom, a kukoricaliszt miatt omlós, porhanyós a tészta, egy falat tömény boldogság ♥

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése