2017. december 18.

Linzer

most karácsonyra, jó sok citromhéjjal és citromlével megspékelve. Dobozva zárva is omlós marad, ezt keresgéltem már egy ideje. A hab a tortán pedig a barackpálinkával „ízfokozott” sárgabarack lekvár....  Most az ünnepi kiszúrókkal, de bármikor, bármivel.


Hozzávalók:

30 dkg lisztkeverék (7-8 dkg fehér tönköly, a többi búza finomliszt)
20 dkg vaj (hideg vaj, semmiképp sem margarin)
10 dkg porcukor
csipetnyi só
1 tojás sárgája
1 citrom héja
½ - 1 citrom leve, annyi hogy éppen összeálljon

Nagyjából a klasszikus linzertészta recept, bár azokban a receptekben a sót sosem találom. Az pediglen, akárcsak a citromlé, nagy mértékben emeli az ízek összhangját, az egész süti karakterét kihozza. A citromlé emellett a ropogós állagot is biztosítja.


A vaj hideg legyen, nagy lyukú reszelőn gyorsan lereszeltem bele az összekevert száraz hozzávalókba. Ebbe került a reszelt citromhéj is. Így kezdtem a robotgép dagasztó karral eldolgozni, majd beletettem a tojás sárgáját is. Amikor a vaj már egészen apró darabokban volt, akkor citromléből annyit adagoltam hozzá hogy éppen összeálljon. Gyorsan folpackba csomagoltam és hűtőbe tettem fél órára.

Lisztezett felületen 3-5 mm-esre nyújtottam és párosával (egy üres – egy teli) formákkal kiszúrtam.
180ºC-on 10 percig sütöttem őket alsó felső állásban. A színén nem látszott még semmi, de így a jó, túlsütni nem szabad. Melegen még puhának tűnik, de mire kihűl pont jól megkeményedik.



A baracklekvárhoz 1 teáskanál barackpálinkát kevertem és azzal töltöttem össze egy teli és egy lyukas kekszet. A tetejét dióval is szórhatjuk, ekkor a tojásfehérjével kenjük meg és szórjunk rá darált diót és úgy menjen a sütőbe. Porcukor, csokimáz..... lehet variálni, de nagyon-nagyon finom ☺


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése