2017. szeptember 25.

Sárga lencse gesztenyével

boldog tulajdonosa lettem egy ½ kiló sárga lencsének ☺ Nem annyira nagy dolog ez, de nekem igen, mert imádok minden féle újdonságot megkóstolni. A lencséket nagyon szeretem, minden fajtája bejött eddig. Első receptként egy mediterrán zöldfűszeres könnyed egytál étel készült belőle gesztenyével, paradicsommal. Pont ehhez a szép, őszi napocskás időhöz illő.



Hozzávalók:

12 – 13 dkg sárga lencse
1 nagyobb paradicsom
1 zacskó (10 dkg) sült gesztenye
2 gerezd fokhagyma
1 teáskanál vöröshagyma krém
1 nagy babérlevél
zöldség alaplé kb. ½ liter
vegyes „olasz” zöldfűszerek (oregánó, rozmaring, kakukkfű)
friss petrezselyemzöld
friss kakukkfű a végén
frissen őrölt feketebors
pár szem rózsabors mozsárban összetörve

A lencsét nem biztos, hogy kell, de én azért beáztattam előző este. Így emberibb idő alatt lett kész.
Olivaolajon megfuttattam a hagymakrémet és a vékonyra szeletelt fokhagymát, felöntöttem a zöldségleves egy részével és beletettem a lencsét. Babérlevél, rózsabors, száraz zöldfűszerek és a feketebors, só is belekerült és fedő alatt főztem. Ahogy a lencse felszívta a folyadékot, pótoltam.
Közben a paradicsomot forrázás után meghámoztam, apró kockákra vágtam. Amikor már majdnem jó volt a lencse, beletettem a paradicsomot is. Végül a gesztenyék következtek, melyeket csak félbevágtam.


A végén addig forraltam, már fedő nélkül, hogy a kívánt sűrű állagot elérje. Tálalásnál megszórtam a friss zöldekkel. Kiváló vegetáriánus főtétel egy pitával vagy akár pirított tortillával is. De hússal is ehetjük, ahhoz köretnek kiváló.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése