2017. április 26.

Teriyaki rákfarok brokkolival

vagy szójaszószos is lehet, azt hiszem, mindkettő nagyon jól passzol hozzá. Ha szójaszósszal készül, akkor feltétlenül kíván egy kevés rizsecetet is.  Tipikusan egyadagos étkezéshez (is) való és pillanatok alatt elkészül.


Hozzávalók (1 adag):

6 db előfőzött fagyasztott garnéla farok
6 db közepes brokkoli rózsa (a fagyasztott praktikusabb most, akár a saját fagyasztású is)
5 dkg soba tészta (hajdinával készült metélt tészta)
Teriyaki szósz vagy szójaszósz és rizsecet
szecsuáni bors
reszelt gyömbér
1 gerezd fokhagyma
wok olaj
chili karika ízlés szerint

Első lépésként a saját magam által blansírozva lefagyasztott brokkoliból elővettem a szükséges mennyiséget és 2-3 percre sós forró vízbe dobtam. Pont ressre főtt így meg, ezután kiszedtem a vízből és félretettem. A vizet meghagytam, a tészta kifőzéséhez ugyanis pontosan megfelelt.

A wokban felforrósítottam az olajat, rászórtam a lereszelt gyömbért és a fokhagymát, kicsit megfuttattam (ez az illat semmihez sem fogható ♥ ) majd megszórtam a frissen őrölt szecsuáni borssal, feketeborssal, chilipehellyel és rádobtam a rákokat. Pár perc alatt mindkét oldalukat megkapattam, kiszedtem őket és félretettem.

A tésztának mindössze 2 perc kellett, leszűrtem, a wokba tettem, ekkor öntöttem hozzá világos szójaszószt és egy kis rizsecetet és dobálva rázva jól összeforgattam. Visszatettem a tetejére a hosszában félbevágott brokkoli rózsákat, újra megrázogattam, végül a pirult rákfarkak következtek.

Azon nyomban fogyasztandó szuper ebéd volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése