2017. április 24.

Sonkás spárgás quiche

a quiche jó dolog, nagyon sokféle töltelékkel készíthetjük. Nem más, mint egy sós pite, az enyémben ráadásul a tészta is egy kicsit más. Tejföllel könnyített omlós, amibe aztán bátran pakolhatjuk a tölteléket. Elfekvő készletek kisöprésére is kiválóan alkalmas ☺ 


Hozzávalók (30 cm-es piteformához)

20 dkg liszt (finomliszt ¼ rész tönkölyliszttel keverve
1 púpozott evőkanál sertészsír
3 – 4 evőkanál tejföl
½ sütőpor

20 dkg zöld spárga blansírozva
8 dkg speck sonka
10 dkg tehéntúró
2 tojás
4 evőkanál tejföl
5 dkg reszelt sajt
frissen őrölt narancsbors (vagy tarka, fekete, ízlés szerint)
snidling apróra vágva
szezámmag


A tésztát előző nap elkészítettem és a hűtőben pihent, de legalább 2 óra pihentetés mindenképpen kell neki. A lisztbe belekevertem a sót és elmorzsoltam benne a hideg zsírt. A tejfölt kanalanként adagolva sima tésztát gyúrtam.
Másnap a folpackból kiszedve még átgyúrtam, kinyújtottam és a kerámia formába simítottam. Szépen elegyengettem az oldalánál, az alját villával megszurkáltam, majd sütőpapírt tettem ár, arra pedig kavicsokat nehezéknek.
180ºC – ra előmelegített sütőben (légkeveréssel) 10 percig sütöttem, végül eltávolítottam a nehezéket és a tésztát még 5 percig sütöttem.

Amíg sült a spárgát blansíroztam, a sonkát pedig vékony csíkokra vágtam. A tojásokat felvertem, belekevertem a túrót, a fűszereket, majd a tejföl következett, de azt már csak kanállal forgattam össze, különben nagyon felhígul. A tészta egyik oldalára csak sonkát tettem, a másikra a spárgát és némi sonka jutott oda is. Fekete szezámmaggal azért megjelöltem, melyik – melyik oldal ☺ Az egészet nyakon öntöttem a töltelékkel és visszatettem a sütőbe. 30 – 35 perc alatt ugyanazon a hőfokon szép pirosra sütöttem.



Melegen  és hidegen is finom, de kicsit azért várni kell vele sütés után, hogy könnyebb legyen szeletelni. A tészta ropogós – omlós, a töltelék kellemesen lágy, egyszóval ez egy nagy találmány.

1 megjegyzés: