2017. április 27.

Nachos kolbásszal és salsákkal

megint egy olyan egyszerű étel, amit biztosan sokan ismernek és sokan ettek/esznek éttermekben. Én ott nem ettem még, inkább szeretem magam elkészíteni. Pláne hogy  semmi különleges nem kell hozzá. Tetszés szerint variálható, maradék sültek is újjászülethetnek benne.


Hozzávalók:

kukoricából készült tortilla chips
cheddar vagy más olvadós sajt (Gouda pl.)
½ szál csípős kolbász (Chorizo, Pokol tüze)
újhagyma
savanyított jalapeno szeletek
paradicsom
hegyes erős paprika
tejföl
lime lé
petrezselyem
római kömény
só 
frissen őrölt feketebors

Először a salsákat készítettem el, mert maga az étel gyakorlatilag csak a hozzávalók tálba dobálásából áll.


Snidlinges tejföl: tejfölt elkevertem sóval, lime lével, római köménnyel, végül egy jókora adag friss snidlinget aprítottam bele és rá.
Paradicsomos pikáns salsa: apró kockákra vágott hámozott paradicsom (most eltávolítottam a magokat, sajnos így is elég szegény még ízekben)  felszeletelt újhagyma, apró kockákra vágott erős paprika, fehérbor ecet vagy lime lé, só, frissen őrölt bors, olivaolaj, végül egy nagy csomó petrezselyemzöld. Jól elkevertem és félretettem ezt is.



A sütőt bekapcsoltam 180ºC fokra légkeveréssel és elővettem az új, egyszemélyes sütőtálkákat. A kolbászt felkarikáztam, pár perc alatt száraz serpenyőben kisütöttem őket és lereszeltem a sajtot egy nagy lyukú reszelőn. A sütőtálba először beleszórtam a tortilla chipszet, arra a kolbász karikákat, majd a reszelt cheddar sajtot. Megszórtam még az újhagyma zöldjével, tettem rá pácolt jalapeno paprikát és piros chili karikákat és betoltam a sütőbe kb. 10 percre.



Király, kaja, a tortilla chips egészen újjá született, a tejfölös mártásba mártogatva nagyon finom lett. Kézzel evős, mártogatós, nagyon szerethető ebéd volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése