2017. április 21.

Cukkini „spagetti” saláta

újabban divatos ezt zöldség „spagettinek” titulálni, tényleg olyan a formája és ugyanúgy lehet tekerni is felfele a villára ☺ Ahhoz persze itt is feltétel, hogy fogkemény legyen. De valójában ez nem más, mint egy julien-re szeletelt zöldségekből álló remek tavaszi saláta.


Hozzávalók:

1 kisebb saláta cukkini
1 sárgarépa (nem baj ha vékonyka, de legyen hosszú)
jókora adag friss snidling ollóval felaprítva
fodros petrezselyem zöld
hidegen sajtolt repceolaj
fehér balzsamecet
frissen őrölt tarka bors


A répán és a cukkinit meghámoztam, majd a speciális célszerszám segítségével – egyszerű kézi julien szeletelő – felszeleteltem és sós forró vízbe dobtam 1 percre. Ezután kiszedtem őket és azonnal hideg vízbe kerültek. Sózással, blansírozás nélkül is felpuhíthatjuk a szálakat, de így jobban megmarad a szép élénk színük. Papírtörlőn amennyire tudtam, leitattam róluk a vizet és egy tálba tettem az egészet.

Megborsoztam, még egy kevés sóval megszórtam, majd az ecetet is rálocsoltam és kézzel alaposan összeforgattam. Pár percet állt, aztán ment bele a snidling is. A legvégén locsoltam meg a repceolajjal, majd megdíszítettem a petrezselyem zöldekkel.


Bármihez ehető salátának vagy önálló köretnek is kiváló.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése