2017. április 17.

Csoki mousse torta sütés nélkül

eperrel, egy kevéssel, hogy még jobb legyen ☺ Nem csináltam még ilyet, de ahogy néztem különböző recepteket, ez a vastag, dús, tömény csokis krém valahogy nagyon csábítónak tűnt. És a lutri, az izgalom, hogy vajon összeáll-e? A szűz kéz szerencséje, vagy ki tudja? Tán az a titok, hogy ne ismételjünk? Nem tudom. De ez nagyon jól sikerült.


Hozzávalók (18 cm-es kapcsos torta formához)

kb. 15 dkg zabkeksz összetörve
3-4 dkg olvasztott vaj
2-3 evőkanál eperlekvár, amivel majd az alapot megkenjük

2 tojás sárgája
2 evőkanál kristálycukor + vanília aroma vagy vaníliás cukor
15 dkg 70%-os jó minőségű étcsokoládé
3 dkg vaj (1 púpozott evőkanálnyi kb.)
csipetnyi só
2,5 dl jéghideg 30%-os habtejszín (fagyasztóba tenni egy kis időre!)
2 teáskanál porcukor
1 zacskó habfixáló
pár szem eper, fehér csoki reszelék vagy szórócukor a tetejére

A zabkekszet mozsárban összetörtem, de zacskóba téve egy sodrófával is megoldhatjuk ezt a kérdést. Az olvasztott vajjal összekevertem és az előzőleg kivajazott kapcsos torta formába simítottam. Egy pohár aljával jól lenyomkodtam, majd hűtőbe tettem a dermedni. Kicsit szkeptikus voltam, összeáll-e, mert frissen eléggé szétugrottak a keksz morzsák. Végül sikerült, ekkor már meg tudtam kenni a lekvárral.


A krémhez 2 db gőz fölé tehető fém tálra van szükség, plusz majd a habveréshez kell még egy edény. Ezeket nem árt előkészíteni. Az egyik fém tálban az összetört csokit olvasztottam fel kevergetve gőz fölött, ebbe a vajat is belekevertem a végén, majd félre tettem.

A másikban a tojás sárgákat a cukorral, vaníliával folyamatosan kevergetve besűrítettem, majd a csipet sót is belekevertem. Még melegen ezt a sodót hozzáöntöttem a csokis krémhez és elkevertem. nem kell megijedni, ekkor sűrűvé válik a masszánk.


A harmadik lépés a tejszín, amibe beleszórtam a porcukrot és a habfixálót, majd gyors fokozaton felvertem sűrű, de még folyékony állagra. Ezt a tejszínt 3 részletben óvatosan a csokis tojásos masszához kevertem, végül az egészet a keksz alapra kanalaztam és e tetejére tettem a felszeletelt epret. Betettem a hűtőbe és másnapig rá se néztem.



Az igazság pillanata aztán másnap délután következett el. Meleg vizes vékony pengéjű késsel körbevágtam, majd kikapcsoltam és óvatosan levettem a forma oldalát. Ez bizony állt, ahogy azt kell ☺ A vizes kés maradt, azzal szép szeleteket is tudtam vágni belőle. Igazi ízbomba, bűnösen finom!

3 megjegyzés:

  1. Nagyon szép lett, és tetszik az ötlet a villa alakú folttal.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon tetszik Gabi, hétvégén jó idő esetén kerti parti, tuti, hogy ez lesz a desszert... duplázva. Köszönöm.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó de jó, biztos lehetsz a sikerben :) Örülök :)

      Törlés