2017. március 13.

Spenótos – fetás spaghettini

Anditól jött az ötlet, őneki meg Györgyitől ☺ A gyerekjáték jutott eszembe, a fülbesúgós.... mire ideért hozzám, kicsit átalakult, de azért felismerhető talán. A főbb vonalak mindenképpen.


Hozzávalók (2 adag):

25 dkg durum spaghettini (a vékonyabb fajta spagetti)
10 dkg Feta sajt
20 dkg fagyasztott leveles spenót
1 maréknyi  bébispenót
2 gerezd fokhagyma
frissen őrölt feketebors
citromlé és reszelt citromhéj
parmezán vagy Grana Padano
a tetejére a tányéron opcionálisan olajon megfuttatott chilipaprika

A fagyasztott spenótot forrásban lévő sós vízbe dobtam csak annyi időre, amíg újból felforrt. Leszűrtem, hagytam jól lecsepegni. Durván feldaraboltam és félretettem.


A tésztát a csomagolás szerint sós vízben megfőztem, közben olivaolajra dobtam a reszelt fokhagymát és már ment is rá a spenót. Borssal megszórtam, ráreszeltem a citromhéjat, csepegtettem a levéből bele, sóztam és kicsit kevergettem, majd a tészta főzővizéből 1-2 evőkanálnyit hozzáadtam.
Közben elkészült a tészta, leszűrtem és hozzákevertem a spenótos alaphoz. A Fetát összemorzsoltam és ezt is a tésztára borítottam. Összeforgattam, tálaltam, friss bébispenót levelekkel és parmezánnal és / vagy olajos chilivel még megspékeltem.
Egyszerű, tavaszi finomság.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése