2017. március 1.

Karalábé leves reszelt tésztával

egy tipikusan a gombhoz a kabátot történet.... történt ugyanis, hogy begyúrtam anno 1 tojásból egy jó kis csipetkének valót, aztán mégsem kellett. Ment a fagyasztóba próba szerencse alapon. Most elővettem, felengedett és úgy gondoltam, Nagymamámra emlékezve egy reszelt tészta leves lesz belőle. Kicsit másként persze, mert közben egy szép karalábéra is szert tettem.


Hozzávalók:

1 karalábé
1 – 2 sárgarépa
vöröshagyma apróra vágva  (vagy krém
1 - 2  gerezd fokhagyma
zöldség alaplé (vagy tegyünk több mindent, pl. még fehérrépát bele)
frissen őrölt bors
lestyán
petrezselyem zöld

1 tojásból, finomlisztből gyúrt kemény tészta.

Elkészítettem a zöldséglevest – olivaolajra rádobtam a vékonyra szeletelt fokhagymát, a hagymakrémet, pirítottam egy keveset, majd a felszeletelt sárgarépával kezdtem. Jól átforgattam, kicsit pirítottam és egész kevés vizet adtam hozzá. Ezután következett a kockákra vágott és előzőleg blansírozott karalábé. Ezzel is kevergettem egy kicsit, végül felöntöttem a zöldség lével. Beleszórtam a borsot, sót, szárított lestyánt, majd fedő alatt majdnem készre főztem.


A tésztát a reszelő nagyobbik lyukán áttoltam, jól odanyomva. Sajnos olyan szép hosszú reszeléket, mint a Nagymamám, nem tudtam csinálni, de így is nagyon jó kis leves betét lett belőle. Kicsit meglisztezett felületen szétterítettem, amíg bele nem került a levesbe.
A levesben már sok idő nem kellett neki, megfőtt és ekkor még a fazékban megszórtam a levest a petrezselyemmel. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése