2017. március 27.

Ananászos csirkemell és Hawaij

A Hawaij történetéről itt olvashattok, nem elírás, ezt a fűszerkeveréket valóban így hívják. És ha már Hawaij, ami nem az a Hawaii, hanem egy jemeni fűszerkeverék, akkor ananász is.  A fűszerkeverék hiánya azonban nem akadály, különféle borsokkal, kevés kurkumával, szegfűszeggel, petrezselyemmel is nagyon finom lesz. A lényeg az édes - sós harmónia.


Hozzávalók (4 adag):

2 nagy fél csirkemell filé
1 doboz darabolt ananász (enyhén cukrozott)
fokhagyma granulátum
mindeféle bors (tarka, citromos, narancsos) frissen durvára őrölve
kevés citromlé és citromhéj
petrezselyemzöld
Hawaij fűszerkeverék 1 mokkáskanálnyi 1-2 dl forró vízben feloldva (helyette 1 – 1 késhegynyi kurkuma, szegfűszeg, koriander, kömény)
sűrítéshez ízlés szerint: tejszín / kókusztej / tejfölös habarás

Szokásomtól eltérően több alternatívát is megadtam, mert nekem a sűrítésnél pl. mindhárom szimpatikus :) Aztán lehet úgy is, hogy egyszer így, egyszer meg úgy.


A csirkemellet kisujjnyi csíkokra daraboltam és a borsokkal, sóval és a citrom lereszelt héjával meg egy fél citrom levével jól összeforgattam. Ezt a főzés előtt 2 órával érdemes megcsinálni és ekkor már nem kell a hűtőbe visszatenni a húst, hogy ne legyen túl hideg. Az ananászt leszűrtem, de a leve kell, tegyük félre.
Semleges olajat öntöttem egy vastag serpenyőbe (repce- vagy kukorica) és jól felhevítettem, majd rádobtam a húst. Alaposan lepirítottam, majd kitettem egy tálba. A serpenyőbe most az ananászt tettem bele, azt is átforgattam, majd visszatettem a húst és felöntöttem az ananászlével valamint a fűszeres alaplével. Fedő alatt pároltam. elég sok elfőtt, elpárolgott a szaftból, ezért pótoltam még mindkét folyadékkal.

Ezután már csak a sűrítés következett, mi most a tejfölös habarást választottuk, végül a jó bőven mért petrezselyemzöld következett. Ezután már csak állni hagytam egy kicsit majd a fűszeres basmati rizs társaságában tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése