2017. február 15.

Tejfölös omlós pogácsa

vagyis egy egyszerű pogácsa, ami egy élesztős omlós tésztából készült, tejföllel lazítva. Ennyi ☺ Egy jó kis tartalmas leves kísérője, második fogása vagy csak úgy.


Hozzávalók:

50 dkg liszt (keverve, fele rétesliszt, fele finomliszt)
15 dkg zsír/ 20 dkg vaj v. margarin
2 tojás sárgája
3 – 4 evőkanál tejföl
½ csomag élesztő (2,5 dkg)
1 dl langyos tej 1 mokkáskanál cukorral elkeverve
20 – 25 gramm só



A liszteket a sóval elkevertem és ebbe morzsoltam bele a zsiradékot, addig, amíg teljesen el nem vegyült a kettő. Közben az élesztőt a cukros tejben felfuttattam, a tojásokat szétválasztottam.
A sárgáját és az élesztős tejet a lisztes keverékhez öntöttem és dagasztó géppel összeállítottam. A tejfölt fokozatosan adtam hozzá.


Enyhén lisztezett felületen kinyújtottam ujjnyi vastagra, késsel bevagdostam a tetejét és 5 cm-es pogácsa szaggatóval kiszaggattam a pogácsákat. Sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztattam, végül megkentem egy külön felvert tojással. 10 – 15 percet pihentettem (amíg a sütő bemelegedett).

180ºC-on légkeveréssel 25 perc alatt megsütöttem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése