2017. február 5.

Palócos csirkeleves

Azért csak palócos, mert csirkéből készült, és őszintén szólva nem is néztem utána, pontosan minek kéne benne lennie hogy palócnak nevezhessük. Ez az én változatom ☺ A csodálatos gyenge sárga hüvelyű babból már sok minden készült, nem tudom megunni. Érdemes nyáron feltankolni belőle és adagokban lefagyasztani. Ilyenkor télen felbecsülhetetlen.


Hozzávalók:

2-3 filézett csirkecomb felkockázva
25 dkg sárga hüvelyű vajbab (saját fagyasztású)
vöröshagyma (krém)
1 nagy gerezd fokhagyma
1 nagy vagy 2 kisebb burgonya felkockázva
babérlevél
egész rózsabors
pirospaprika
frissen őrölt feketebors
kapor

A fokhagymát vékony szeletekre vágtam és a vöröshagyma krémmel együtt olivaolajra dobtam. Éppen csak megfuttattam, majd rátettem a felkockázott csirkecombot pár perc alatt fehéredésig sütöttem. A lángról lehúzva megszórtam pirospaprikával majd azonnnal felöntöttem vízzel, majd sorjában beletettem a babot, a burgonyát és a fűszereket.


Kb. 15-20 perc alatt készre főztem, a végén tettem rá még egy kevés pirospaprikát. Tálkákban tálaltam, tejföllel megkoronázva és egy kevés kaporral megszórva. Egyszerű, könnyű leveske, nyáron a friss hozzávalókkal még finomabb ☺


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése