2017. február 7.

Camembert sütőben sütve

többször is elém került az utóbbi időben különböző változatokban, meg kellett már kóstolni. A kenyérrel tunkolás helyett én azonban rizsköret mellé akartam tálalni, ezért született végül ez a megoldás. Reggel még 3 almát gyorsan vörösborban posíroztam, az is mellé került. Elmondhatatlanul különleges íze és állaga lesz a camembert sajtnak a sütéstől, áttetsző csoda lesz belőle ☺ A hozzá adott fűszerek csak fokozzák a hatást.


Hozzávalók:

személyenként 1 - 2 kicsi (75 grammos) camembert sajt
1 dl vörösbor
olivaolaj
mediterrán zöldfűszerek tetszőlegesen (rozmaring, kakukkfű, oregano stb.)
áfonya lekvár, gránátalma szirup, vagy balzsamecet krém
frissen őrölt feketebors

a posírozott almához a recept itt található (körtére vagy almára, ugyanúgy)


A világ legegyszerűbb dolga talán, az eredmény viszont királyi. Egy kicsi tepsit kiolajoztam , beletettem a sajtokat, melyek tetejét késsel bevagdostam úgy mint a pogácsákat szokás. Megszórtam ebben az esetben egy fűszerkeverékkel, melyben rozmaring, bazsalikom, kakukkfű, oregano van, végül a tepsibe öntöttem a bort. A posírozott almákból is mellé tettem 1 – 1 darabot.
Ha nem fagyott volna el a rozmaringunk, egy-egy kis ágacskát feltétlenül a sajtokba szúrtam volna. Vagyis: a fűszerezést csak bátran variáljuk, még diót is tehetünk a tetejére.


180ºCon légkeveréssel kb. 15 perc alatt megsütöttem. Figyelni kell, amikor már kicsit barnul a sajt, akkor jó is. A pirított rizst tányérokba szedtem és a tetejére ültettem a sült sajtokat. Még egy kevés kakukkfűvel és frissen őrölt feketeborssal megszórtam és  meglocsoltam gránátalma sziruppal. Legközelebb friss kenyérrel tunkolunk, biztos hogy úgy is nagyon jó lesz ☺


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése