2017. február 25.

Cajun csirke gumbo feketebabos rizzsel

igazi louisianai, new orleansi specialitás, egy paradicsomos, kicsit füstös sűrű ragu a jellegzetes cajun fűszerezéssel, kakukkfűvel, szegfűborssal és köretként a feketebabos rizzsel, ami az egész karibi térségben nagyon kedvelt. Nem mellesleg nálunk is ☺


A fő összetevők nagyjából megegyeznek ezzel a feketebabos rizses csirke recepttel, a szaftos ragu miatt azonban egészen más étel születik végül.

Hozzávalók (4 adag):

kb. 70 dkg csirkemell filé 1,5 cm-es kockákra vágva
1 közepes fej vöröshagyma nagyon finomra felkockázva
3 gerezd fokhagyma vékony szeletekre vágva
1 kápia és 1 zöld csípős paprika nagyon apró kockákra vágva
kb. 3 dl csirkeleves
kb. 2 dl passzírozott paradicsom (passata)
pirospaprika
füstölt pirospaprika
frissen mozsárban összetört szegfűbors (8-10 szem)
2 mokkáskanál cajun fűszerkeverék
jókora kanál kakukkfű
késhegynyi őrölt fahéj
friss zöldhagyma

A rizshez:
2 dl basmati rizs (vagy más, de mindenképpen hosszú szemű)
4 dl víz
1 mokkáskanál cajun fűszerkeverék vagy só ízlés szerint
1 doboz főtt feketebab (esetleg vörös bab, ha fekete nincs)


A felkockázott csirkemellet olajon elkezdtem pirítani egy nagy, széles serpenyőben. Addig pirítottam, amíg egy kis színe kezdett lenni. Ezután rádobtam a vöröshagymát és a fokhagymát, sóztam, megszórtam a fűszerekkel. Végül a friss paprikákat is rádobtam. Néhány kavarás után felöntöttem a csirkelevessel és a passzírozott paradicsommal. Fedő nélkül hagytam rotyogni kb. 15 – 20 percig és közben beállítottam az ízeket. Ha nagyon elfőne a szaft, akkor még egy kevés paradicsomot adjunk hozzá. A lé nagy részének azonban el is kell forrnia, hogy kellemesen krémes, sűrű, fényes szaftot kapjunk. Amikor kész volt, megszórtam friss zöldhagyma felkarikázott zöldjével és ekkor tettem rá a fedőt.

A rizst forró olajon átforgattam, hogy minden szemet bevonjon az olaj, majd felöntöttem a vízzel, sóztam, fűszereztem. Amikor felforrt, többet nem kevertem, fedő alatt lassan 12 percig pároltam. Ezután hagytam 10 percet pihenni a gőzben.
Villával összeborzoltam, fellazítottam és a megmelegített, leszűrt lecsepegtetett feketebabot hozzákevertem.



Tálaláskor középre került a gumbo, mellé körbe a rizs, végül az egészet megszórtam frissen felkarikázott zöldhagymával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése