2017. február 21.

Avokádó saláta bébispenóttal és tojással

nagyon zöld és nagyon tavaszváró ☺ Vacsorára ideális választás, én még kenyér féleséget sem ettem hozzá, csak úgy magában lakmároztam.


Hozzávalók (2 adag):

1 érett avokádó
1 kisebb lilahagyma
5 dkg krémfehér sajt (vagy feta)
2 nagy maroknyi bébispenót levél
2 tojás
citromlé
olivaolaj
frissen őrölt fekete bors
fekete szezámmag

Egy kis fazékban vizet forraltam a tojások buggyantásához. Közben a salátának valókat 1 – 1 tányéron elkezdtem összerakni.
Először a spenót leveleket, ezekre az hosszában vékonyan felszeletelt avokádót.
Erre reszeltem rá a krémfehér sajtból, végül a hosszában felszeletelt lilahagyma következett. Rétegenként egy pár csepp citromlé és só, bors is mehet rá. Végül olivaolajjal is meglocsoltam.


A tojásokat egyesével kis tálkába tettem, majd ebből óvatosan a forró, éppen csak gyöngyöző vízbe eresztettem. A vizet előzőleg gyors mozdulatokkal elkevertem, kis örvényt képezve. Hűtőből elővett tojás esetén 4 perc, szoba hőmérsékletűnél 3,5 perc a főzési idő. Ezután szűrőkanállal kiemeltem, leitattam róla a vizet és a saláta tetejére tettem. Késsel felvágtam, hogy a szép folyékony sárgája kibuggyanjon, fűszereztem és megszórtam a szezámmaggal.

A tojás ilyen formán történő elkészítésére sokan sokféle módszert ajánlanak. Nekem ez vált be, mindig sikerül. Természetesen nem ez az egyetlen üdvözítő megoldás.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése