2017. január 28.

Sushi tekercsek és pácolt gyömbér

Ismét egy első próbálkozás, pontosabban kettő. A pácolt gyömbért eredetileg készen akartam venni, de valahogy nem volt szimpatikus. Vettem inkább friss gyömbért és azt is magam készítettem el. Internetes videók, könyvek voltak a segítségemre, végül összeállt minden. Egy tekercset készítettem, az ahhoz való mennyiségeket írom le.


Hozzávalók:

10 dkg sushi rizs (120-125 ml a pohárral mérve) más rizs nem jó!
130 ml víz
1 db nori lap (szárított alga)
1 evőkanál rizsecet
1 mokkáskanál cukor
kb. ½ mokkáskanál só
surimi rákrudak
kígyóuborka
pirított szezámmagok
japán szójaszósz
wasabi pasta
friss gyömbér + rizsecet, cukor, só a pácoláshoz

A gyömbért mindenképpen legalább 10 nappal korábban el kell készíteni. Frissen nagyon erős, durva, ezen idő elteltével azonban kellemesen meglágyulnak az ízek.
A meghámozott gyömbért uborka szeletelőn hajszál vékonyra szeleteltem és lesóztam. 25-30 perc után kinyomkodtam belőle a levet és forró vízben 30 másodpercig blansíroztam, majd leöblítettem hideg vízzel és kis üvegbe tettem. Közben a páclét is elkészítettem 2 evőkanál vízből, 1 evőkanál rizsecetből és 1 mokkáskanál nádcukorból. A nádcukor szép színt adott a páclének. Ezeket addig kevertem, amíg a cukor fel nem olvadt, végül az üvegben a gyömbérre öntöttem. Hűtőbe került lezárva a felhasználásig.



A rizst előírásosan alaposan kiöblítettem, kétszeres mennyiségű vízben fedő alatt 10 percig főztem, majd a fedő felemelése nélkül még 15 percig pihentettem. A rizsecetet a cukorral és a sóval felmelegítettem, elkevertem, visszahűtöttem. 


A rizst egy fa lapáttal lapos tányérra tettem és az ízesítő levet beledolgoztam. Óvatosan, csak függőleges vágó mozdulatokkal.
Ez a kevés rizs ekkorra már pont langyosra hűlt. Nagyobb mennyiségnél még várni kell, hogy lehűljön egy kicsit.


A feltekeréshez tányér alátétet használtam, folpackot is tettem rá (ez nem is kell talán). Elhelyeztem rajta a nori lapot a fényes felével lefelé. A rizst vizes kézzel szétterítettem a lapon a felső részen 1,5-2 cm-t kihagyva. Az alsó felére egy csíkot kentem a wasabiból, megszórtam a szezámmaggal és rátettem a félbevágott halrudacskát és a vékony csík kígyóuborkát.
Az alátéttel együtt kezdtem feltekerni (pont mint a rétest), a végén a lezárás kerüljön alulra. Vizes késsel máris szeleteltem.


Azonnal, frissen kell enni a szójaszószba mártogatva, mellé pedig a pácolt gyömbért. 


2 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta. Néhány évvel ezelőtt készítettem, és azóta sem, pedig ízlett. Be kell iktatnom újra valamikor...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszi Edith :) Én is remélem többször elkészítem majd, most már itt van "szem előtt" :)

      Törlés