2017. január 22.

Kókuszos citromos piskóta

A tojásfehérjékből készült piskótáknak, püspökkenyereknek egy változata ez a hihetetlenül szaftos és könnyű, csupa kókuszos csoda. Amellett, hogy pillanatok alatt elkészül, egy kevés csokimázzal vagy öntettel kiegészítve tökéletesen hozza a „Bounty” feelinget. Érdekesség, hogy a hozzáadott citromlé még ráerősít a kókusz ízre. Meyer citrommal különösen finom.


Hozzávalók:

3 tojás fehérje
csipet só
5-8 dkg cukor
10 dkg kókusz reszelék (lehetőleg a finomra reszelt változat)
2 dkg finomliszt
3 evőkanál hideg citromos víz (1/2 citrom leve + hideg víz)
5 dkg kandírozott citromhéj kockák
1 csapott mokkáskanál szódabikarbona

A tojásfehérjét a sóval robotgépbe tettem. Félig felvertem, majd fokozatosan hozzáadtam a cukrot és a citromos vizet, felváltva. Ezután hagytam a gépet dolgozni, jó 5 percig verte a habot, amíg az kemény fényes nem lett.
Ezalatt kivajaztam és kiliszteztem egy kisebb szilikon őzgerinc formát.


A száraz hozzávalókat: lisztet, kókusz reszeléket, szódabikarbonát jól elkevertem és beleszórtam a kandírozott citromhéjakat.
Ezt a keveréket beleforgattam a habba, óvatosan, lehetőleg nem nagyon összetörve azt. Majd a keverék ment az előkészített formába és elsimítottam, végül az asztallaphoz ütögetve a levegőt is kiszorítottam belőle.

Előmelegített sütőben alsó-felső állásban 200ºC-on 5 – 8 percet adtam neki, addig amíg el nem kezdett emelkedni. Utána visszavettem 180ºC-ra és kb. 15 – 18 percig sütöttem. Tűpróbával ellenőrizzük, az a biztos !


A sütőből kivéve kiborítottam a formából és hagytam egy rácson kihűlni. Ennyire szaftos finom pihepuhaságot talán még nem is ettem. Másnap is pontosan ugyanolyan, a kókusz nem engedi kiszáradni (azért letakarva kell tartani természetesen).
Egy másik, szintén fehérjéből készült püspökkenyér receptem itt olvasható. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése