2016. december 19.

Keralai kókusztejes csirkeragu

igazából egy lágy curry bő lével a dél-indiai Keralából, ahol az uralkodó ízvilág a kókusztej, fahéj, kardamom körül forog. Illatos és melengető is kókusztejnek és az éppen csak finoman megjelenő csípősségnek köszönhetően. A recept forrása Camellia Panjabi eredetije, amit egy kicsit egyszerűbben készítettem el.


Hozzávalók (2 - 3  adag)

2-3 csirkecomb filé kisebb kockákra vágva
1 sárgarépa felkarikázva
1 nagy evőkanálnyi fagyasztott zöldborsó
kevés vöröshagyma krém
1 nagy gerezd fokhagyma vékonyra szeletelve
1 ujjpercnyi gyömbér reszelve
római kömény, koriander, kurkuma, currypor 1-1 késhegynyi
4-5 szárított curry levél
1 kis darab fahéjrúd
1 csillagánizs
frissen őrölt feketebors
chilipehely vagy friss chilipaprika ízlés szerint
2-3 dl kókusztej
friss petrezselyem a tetejére (aki szereti, koriander levél)

Olivaolajon éppen csak megfuttattam a gyömbért és a fokhagymát (isteni illata van), majd hozzákevertem a vöröshagyma krémet, beletettem a curryport, római köményt, kurkumát, koriander, fekete borsot. Néhány keverés után ment rá a csirkecomb is. Alaposan átkevertem, sütöttem, amíg a hús kifehéredett, végül felöntöttem vízzel és a sárgarépát, illetve a zöldborsót is beletettem. Hozzátettem a fahéjat, a csillagánizst és a curry leveleket is, majd fedő alatt puhítottam a húst.  Amikor már majdnem kész volt, felöntöttem kókusztejjel, illetve szükség esetén még egy kis vízzel.
Készre főztem, majd a tányérban megszórtam friss petrezselyem levelekkel. Ha marad belőle, akkor a fahéjat és a csillagánizst feltétlenül távolítsuk el belőle és úgy tegyük el.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése