2016. december 21.

Kekszgolyó variációk

Annyira egyszerű, és ezer féle ízben készíthetjük. 1 óra alatt elkészült a képen látható adag és már a konyha is rendbe rakva. Semmiség.... Ilyenkor karácsony előtt mindenütt lehet kapni már darálva a háztartási kekszet. De ha ez nincs, akkor sem túl nagy munka ledarálni, egy hagyományos diódarálóval, de gondolom az aprítógépek is megbirkóznak a feladattal.


Két újabb ízesítést hoztam most, az örök kedvencem, a mákos receptje pedig itt található.

Hozzávalók:

25 dkg darált háztartási keksz
csipet só
6 púpozott evőkanál porcukor

ezeket alaposan összekevertem és nagyjából ketté osztottam. Innentől válik ketté a dolog...


Kakaós rumos

A porcukros kekszhez hozzátettem kb. 5 dkg vajat, 1 púpozott evőkanál átszitált holland kakaóport (nem az instantot!) és elkevertem. Néhány evőkanál rumos meggylével és szükség szerint még néhány evőkanál tejjel állítottam be a kívánt állagot. Össze kell állnia a végére. Kézzel kell összedolgozni, hogy a vaj is meg tudjon egy kicsit olvadni. 2 – 2,5 centis golyókat formáztam a masszából és kókuszreszelékbe forgattam, majd bonbon kapszlikba tettem őket.


Diós lekváros

a kekszes száraz alap másik feléhez 3-4 dekagrammnyi darált diót kevertem, majd ebbe is ment az 5 dkg vaj.  2 evőkanál sárgabarack lekvárt egy löttyintésnyi barackpálinkával elkevertem, ezt is a keverékbe tettem. Végül még egy kevés narancslével állítottam be a kellő nedvességet. A kidolgozás ugyanúgy, mint fent. Ezeket a golyókat kakaós kristálycukorba forgattam és úgy tettem a kapszlikba.
Amilyen egyszerű, annyira finom és ebben a formában elegáns desszert, ami bárhol megállja a helyét. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése