2016. október 31.

Zöldségágyon sült csirkecomb

Megint egy kép volt, amit magam előtt láttam, az vezetett, a színek kavalkádja és a pirosra sülő hús és zöldség illata.... és az 1 db csirkecomb, ami a hűtőben árválkodott. Kicsi tepsi adott volt, pillanatok alatt megágyaztam a combikának és már csak sülnie kellett.


Hozzávalók:

személyenként 1 egész csirkecomb
sárgarépa
cukkini
lilahagyma
koktélparadicsom
fokhagyma
provence-i fűszerek (kakukkfű, bazsalikom, borsikafű, levendula, oregano)
friss rozmaring ágacska
frissen őrölt fekete bors
olivaolaj
½ dl fehérbor

A csirkecombot már reggel elővettem és megszórtam a fűszerekkel, sóztam,  megkentem az olivaolajjal. A zöldségeket feldaraboltam – nagyobb darabokra célszerű, hogy felismerhetők maradjanak. Kiolajozott tepsibe tettem őket és a só kivételével az összes többi fűszerrel megszórtam, majd összekevertem.


Sütéskor sóztam a zöldségeket, rátettem a csirkecombot, mellé a rozmaring ágakat, a comb bőrös felét még megolajoztam, meglocsoltam a fehérborral és az egészet letakartam alufóliával.  200ºC-on alsó felső állásban jó fél órát sütöttem.

Kivettem, a fóliát eltávolítottam és sütőt grill állásba kapcsoltam. Folyamatosan figyelve (hirtelen tud megégni) még 5-10 percig grilleztem, közben egyszer meglocsoltam a bőrt a finom boros szafttal.


Így önmagában komplett ebéd, semmi nem hiányzott mellőle. Utána viszont egy kis pohárka jóféle fehér- vagy rozé bor feltétlenül dukál.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése