2016. október 10.

Tonhal saláta lencsével

az apró szemű, sötét zöld puy-i lencse kiválóan alkalmas salátákhoz. Sőt, ezt igazából vétek másra, úgymint levesnek vagy hagyományos magyar főzeléknek elkészíteni. Azért mert gyenge, lágy és nagyon vékony a héja. Íze pedig kifinomult, karakteres, egyszóval finom. Tonhallal is remekül érvényesül.


Ha nagyobb adagot főzünk meg belőle, pár napra hűtőben félre tehetünk belőle és akkor többféle saláta is készülhet. Így tettem én is, az előző adagból nektarinnal készült egy szuper saláta, itt olvasható, hogyan és a főzési metódus is részletesen le van írva.

Hozzávalók:

1 kis doboz tonhal (akár a saját lében, akár az olajban lévő megfelel)
1 adag főtt puy lencse (só nélkül babér levéllel, gerezd fokhagymával főzve)
1 paradicsom
1 húsos kisebb lila hagyma
pár szem kapribogyó összevagdosva
citrom szelet + citromlé
olivaolaj
frissen őrölt feketebors
petrezselyem vagy bazsalikom a tetejére

A tonhalat lecsepegtettem – ha natúr lében van, akkor más teendő nincs, ha viszont olajos, akkor kicsit kevesebb olaj kell majd a dresszingbe.
A lila hagymát ½  centis szeletekre vágtam, a paradicsomot forrázás után meghámoztam és kockákra vágtam.


Az olivaolajat, citromlevet, fűszereket és a feldarabolt kapribogyót egy kis üvegben összeráztam.
Egy tányérba belepakoltam a lencsét, a hagymát, a paradicsomot, kézzel jól összeforgattam, majd a tetejére tördeltem a tonhal darabokat. Szerencsés, ha nem a miszlikbe aprított fajta halunk van. Az egészre ráöntöttem az összekevert dresszinget, végül a tetejére tettem a citrom karikát és megdíszítettem egy kis bazsalikommal.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése