2016. október 9.

Tökös-mákos rétes

a sütőtökös változat, mert ez izgatott jobban. A legújabb kedvencemből, a Hokkaido tökből készült de biztos hogy a többi sütőtök fajta is alkalmas erre a szerepre. Arra kell csak figyelni, hogy a cukor mennyiségét próbáljuk meg az egyéni ízlésen túl a tök édességéhez igazítani.


Az alapötlet Limara receptje volt, nagyon sokat nem is változtattam rajta. Narancsom nem volt, az kimaradt ☺

Hozzávalók 2 kisebb rúdhoz

1 csomag réteslap
( 4 – 6 – 8 lap, attól függ mindbe ez a töltelék kerül-e)
30-35 dkg lereszelt sütőtök
10 dkg darált mák
1 kisebb citrom reszelt héja
1-2 teáskanál méz
½ citrom leve
8-10 dkg cukor
fahéj
vaj vagy olaj a lapok kenéséhez
kevés zsemlemorzsa vagy búzadara a vajazott lapok megszórásához


A reszelő nagyobb lyukán lereszeltem a tököt (ezt már korábban megtettem és dobozolva várt a hűtőben). Nagyobb csipet sóval megszórtam és jól összeforgattam. Amíg állt, összekevertem a darált mákot, a cukrot és a citromhéjat. Kanalanként az időközben megereszkedett tökhöz adagoltam a mákos keveréket és alaposan összeforgattam. A citrom levét is ekkor tettem bele.
Fontos, hogy ha a tök vizesebb fajta (kanadai- vagy sonkatök) akkor levet ereszthet. Azt ki kell belőle nyomkodni ! Ennek egy csepp leve sem keletkezett, a töltelék majdhogynem száraznak tűnt.


A nedves konyharuhán egymásra tettem a réteslapokat, rétegenként megkentem az olvasztott vajjal. Most 2 lap jutott egy rúdra, a felső is kapott egy kis vajat majd egyik végén 10 cm-es sávban megszórtam búzadarával. Erre halmoztam a tölteléket, melyet meg is formáztam szalámi formájúra.
A konyharuha segítségével lehetőleg jó felcsavartam, a végeit behajtogattam és ment a sütőpapírral kibélelt sütőlapra. A tetejére most a maradék vajat kentem, de tojássárgájával még szebb, barna színt tudunk elérni.
Légkeveréssel sült először 200º C fokon 10 percig, majd 180-on 30-35 percig. Kivéve hagyni kell hülni, utána szépen szeletelhető.


Örültem , hogy szép magas maradt, az íze meg fantasztikus. Hihetetlen, mit tett az édes zamatos sütőtök a mákkal: megsokszorozta az ízeket. Nyári időszakban főzőtökkel is készítik ezt a rétes, de egészen biztos, hogy az egy merőben más élmény lehet. Ez annyira csillagos ötöt, hogy nálam ez marad „A” tökös-mákos ☺ Egy kevés porcukor a tetejére és jó étvágyat ! 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése