2016. október 28.

Gombaragu polentával

Olasz étel gyakran kerül a tányérra és nem csak a tésztafélék. A polenta is nagy kedvenc de így gombával még eddig nem került sorra. A gomba szerencsére most szotírozva már rendelkezésre állt, mert igen kevés időm volt az ebéd elkészítésére. Negyedóra múlva azonban már a tányéron gőzölgött a pompás fogás.


Hozzávalók:

125 ml instant polenta
250 ml víz
50-100 ml tej
kurkuma
reszelt parmezán v. grana padano sajt
csiperke gomba
1 kiskanál sűrített paradicsom
kakukkfű
fokhagyma
kevés balzsamecet

Először a polentát készítettem el: egy kevés olajat tettem a lábasba, majd rászórtam a kimért polentát, ráöntöttem a folyadékokat, fűszereztem és pár perc alatt késtre főztem. Elzártam a gázt és hozzáadtam a reszelt sajtot, elkevertem és fedővel letakartam.

A szeletelt gombát olivaolajon alaposan lepirítottam borssal, sóval folhagymával fűszerezve. Ezután tettem hozzá a kevés vízben feloldott sűrített paradicsomot, a kakukkfüvet, végül a balzsamecetet.

Tálatam egy lapos tányéron, először az elterített polentát, majd a tetejére a gombaragut.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése