2016. október 21.

Gesztenye krémleves zöldségekkel

Itt az ősz, a melengető, fűszeres krémlevesek ideje. Igyekszem újabb és újabb ízeket kipróbálni, megkóstolni. Most érkezett el a gesztenye ideje, mivel egészen jó készre főzött gesztenyéket lehet kapni. Magunk is megfőzhetjük persze, akkor még jobb lesz, de a hétköznapok gyorsabb levese ezzel is tökéletes lesz.


Hozzávalók:

1 csomag főtt gesztenye (125 gramm)
1 nagy fehérrépa
1 nagy sárgarépa
fokhagyma
vöröshagymakrém
frissen őrölt tarka bors
szerecsendió
kakukkfű
tejszín

Olivaolajjal készítettem, a vékonyra szeletelt fokhagymát és a vöröshagyma krémet azon futtattam meg. Erre került a felszeletelt kétféle répa. A répák vékonyabb végéből néhány szeletet félretettem a leves betétje ebből lett.

Először kevesebb vízzel pároltam – pirítottam a répákat, fűszereztem, majd felöntöttem a kívánt mennyiségre. Mielőtt teljesen megpihultak volna, a gesztenyéket is beletettem.... de ebből is félre tettem 2-3 darabot a tálaláshoz.

Az egészet beleöntöttem a turmixgépbe és alaposan összeturmixoltam. Teljesen simának kelle lennie. A tejszínből én csak egy evőkanállal tettem bele, de ez ízlés kérdése, többet is elbír aki szereti. Az eredmény egy nagyon selymes, egyszerre sós és édes különleges leves.
Amíg ez az egész főtt, a félretett répa szeletkéket egy kis serpenyőben kevés olivaolajon megpirítottam. Ezek és a félretett gesztenyeszemek lettek a leves betétek, majd még egy kis petrezselyemmel is megszórtam. Ehetjük pirított kenyérkockákkal is természetesen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése