2016. október 2.

Burgonya tortilla

illetve az a bizonyos spanyol étel ihlette. Burgonya és édesburgony tojással... ez az alapja. Ahelyett, hogy a klasszikus bő olajban sült krumplival indítanánk.... itt jön nálam egyből a kanyar ☺ Kicsit másként, egyszerűbben, gyorsabban és nem olajban tocsogósan... íme:


Hozzávalók adagonként:

1 közepes édesburgonya
1 közepes burgonya
2 tojás
sült csirkéhez való pikáns fűszersó
csípős őrölt paprika ha van füstölt, az még jobb
frissen tépkedett görög bazsalikom
frissen őrölt bors

A krumplit és a batátát meghámoztam, kockákra vágtam. Egy tűzálló tálba olivaolajat öntöttem, egy kicsit felmelegítettem és belekevertem a fűszersó, sót, pirospaprikát. Teljesen elkevertem, majd a felkockázott krumplikat beleborítottam, fedelét rátettem és annyira összeráztam hogy az fűszeres olaj minden kockát bevonjon. Betettem a mikróba 3 – 5 percre. Saját „levében” előpárolódott az egész. Hagytam kicsit pihenni.


A tojásokat felvertem, sóztam. A serpenyőt felforrósítottam, beletettem a félkész krumplikat és rázogatva nagy lángon kicsit lepirítottam őket. Ezt annyira tegyük, amennyire pirultan szeretjük. Amikor kész volt, ráöntöttem a felvert tojásokat és rántotta szerűen megsütöttem az egészet. A végén szórtam rá a friss bazsalikomot.

Az igazi tortilla ilyenkor megy be a sütőbe és mint a frittata, felülről grillel sül meg a teteje. Akkor ki lehet egyben borítani és cikkekre vágva tálalni. Ez most minden szempontból egy hibrid volt... de nagyon rendben lévő hibrid ☺

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése