2016. szeptember 6.

Kacsamell zöldbab salátával és szezám mártással

így illik megnevezni, először a húsféle, pedig itt a saláta és a szósz az igazán különleges. A kínai hosszú bab (spárgabab elnevezés is használatos) számomra teljes újdonság volt. Akitől mind a babot, mind a rávaló fűszereket kaptam (köszönöm, ezúton is) az elkészítésében is igazán profi, így legyen a neve inkább  Zöldbab saláta a’la Agnesa szezám mártással és kacsamellel.


Hozzávalók:

1 fél kacsamell ez esetben pácolt, vákuumozott volt)
1 köteg kínai hosszú bab (finom ceruzababbal sem rossz)
za’atar fűszerkeverék
fokhagyma
citromlé
tahini (szezámpaszta)
sűrű joghurt
só frissen őrölt fekete bors
fekete szezámmag

A kacsamellel most könnyű dolgom volt, de ha nem pácoltat veszünk, akkor sóval, borssal fűszerezve tehetjük egy grill serpenyőbe a beirdalt bőrrel lefele. A bőrből ha kisült a zsír, akkor megfordítjuk, és 200 ºC-ra 10 percre betoljuk a sütőbe. Az én változatomban mell darabok voltak, 3 db, de ugyanilyen módos sütöttem meg őket.


És nézzük az érdekességeket: a hosszú babokat feldaraboltam (sajnáltam, de hát...) és sóal, borssal, fokhagymával együtt rassre főztem (5-10 perc). Leszűrtem, egy tálba tettem és még melegen meglocsoltam olivaolajjal, citromlével és jól megszórtam a za’atar fűszerrel.

Egy másik edénybe joghurtot kanalaztam, tettem hozzá szezám pasztát, sót, citromlevet és jól elkevertem. A tetejére szórtam a fekete szezámmagból.


Közben az elkészült kacsamell már pihent is annyit, amennyi kellett neki, keresztben felszeleteltem és tányérra tettem. Mellé tálaltam a zöldbab salátát, annak tetejére pedig a szezám mártást.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése