2016. szeptember 1.

Grillezett cukkini és paprika saláta

a jó kis húsos tölteni való paprikák eléág hamar megfonnyadnak. Úgy már nem jó nyersen enni, akkor jöhet belőlük egy jó kis saláta. Meggrillezve egészen új ízélményt nyújtanak. Minél több fajta paprikából készül, annál jobb lesz.
A cukkini pedig bordázott grillen megsütve szintén pazar saláta alap. Ez a kettő együtt köretként is megállja a helyét, más nem is kell mellé, csak valamilyen jóféle sült.


 Nekem most mindössze 2 nagyobb paprikám volt, ezér egy ecetes piros darabbal egészítettem ki a salátát.

A paprika saláta hozzávalói:

zöld/sárga/piros húsos paprika
hidegen sajtolt repceolaj
fehérbor ecet
frissen őrölt fekete bors
pici méz vagy cukor
petrezselyem zöld


A sütőt grill fokozatra állítottam és egy tepsibe tettem a paprikákat a lehető legközelebb a grill fűtőszálhoz. Folyamatosan forgatva feketére sütöttem őket (20-25 perc). Utána zsírpapírba tekertem és folpackba csavartam őket egy 10 percre. Utána már könnyen lejött a megfeketedett héj. Ki is magoztam, csumáztam őket, végül keskeny hosszú csíkokra vágtam és egy tálkába raktam a szeleteket.
Megfűszereztem, meglocsoltam egy kevés ecetes paprika lével (ehelyett fehér borecet) , a repceolajjal, mézzel  és megszórtam egy kevés petrezselyem zölddel.

A cukkini salátához pedig


cukkini karikákra vágva (ha már vastagabb nagyobb magokkal, akkor kimagozva)
olivaolaj
citromlé
za’atar fűszerkeverék
chilipaprika (vagy kápia, ha nem szeretjük a csípőset)
pirított napraforgó magok

A felkarikázott cukkinit forró grillserpenyőben mindkét oldalon csíkosra pirítottam. Nem szabad sózni !!! Csak úgy teljesen natúr, olaj sem kell alá. Utána rögtön tálba tettem, még forrón megfűszereztem, meglocsoltam az olivaolajjal, citromlével és letakartam. A gőzben a cukkini pont annyira puhul meg, hogy jó legyen.

Közben a chilit apró kockákra vágtam, azt is belekevertem, végül rászórtam egy fél maréknyi pirított napraforgó magot. Jól összekevertem. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése