2016. augusztus 21.

Vajbab leves túrógombóckákkal

Megint egy hibridet alkottam ☺ A túrógombóc levesbetétként egyáltalán nem ördögtől való és hát ilyenkor nyilván valami friss idényzöldségből kell a levesnek készülnie. Megláttam a piacon a vajbabot (amivel idén egyszerűen nem tudok betelni) és el is dőlt a kérdés. Nagymama ihlette vajbableves lesz túrógombóc betéttel.


Hozzávalók:

1/4 kg vajbab vagy zsenge zöldbab
1 gerezd fokhagyma
1 teáskanál vöröshagyma krém
kevés cukor
fehérborecet
pirospaprika
tejföl és kukorica keményítő a habaráshoz

1/4 kg tehéntúró
1 tojás
3 evőkanál rétesliszt
apróra vágott petrezselyem
frissen őrölt tarka bors

A zsenge vajbabot feldaraboltam. Kevés olajon a vékonyra szeletelt fokhagymát és a vöröshagymakrémet megfuttattam, rádobtam a babot, felöntöttem vízzel és ízesítettem. Ennek a levesnek a titka a három íz – édes, sós, savanyú – tökéletes harmóniájának a megtalálása. Kóstolgatással, csak úgy megy. Pirospaprika is került rá, de azt csak a vége felé, nehogy elvesszen a szép élénk színe.


A túrógombóchoz a hozzávalókat csak villával összedolgoztam. Nem szabad sem áttörni a túrót, sem nagyon agyonkevergetni. Kicsit állhat, ezért akár reggel már összekeverhetjük.
Amikor a bab már majdnem jó – ki hogy szereti, én resre hagyva, nem szétfőzve – akkor beletettem a kis gombóckákat. 5-6 percet hagytam őket főni, majd a tejfölös habarás is belekerült a levesbe.


3 megjegyzés:

  1. Ezt a levest bármikor megenném szívesen! Gabi, te ismered és szereted a fűszereket, legközelebb a túrógombóc betétet készítsd kaporral. Meglátod, azzal még ízletesebb lesz. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Marisz :) Bizony így van, a kapor az igazi barátja a túrónak és a zöldbabnak is. Pont így tervezem a következőt, mert nem szeretem egyformára készíteni az ételeket.

      Törlés
  2. Isteni finom lehet mind a két fele keppen! Meg fogom főzni! Köszönöm a receptet! 💐😊

    VálaszTörlés