2016. augusztus 7.

Sárgabarackos kakaós sütemény

ráadásul duplán sárgabarackos, sőőőt, kajszibarackos. Az első körben megvett hozzávaló barack még túl kemény volt ahhoz, hogy a süteményre kerüljön, így egy friss gyors dzsem lett belőle. Újabb, még zamatosabb barack a süteményre, a dzsem pedig mellé a tányérra – így lett tökéletes.


Hozzávalók a kevert tésztához:

20 dkg liszt (búza finom és tönkölyliszt fele-fele arányban)
csipetnyi só
½ sütőpor
3 tojás
5 dkg puha vaj
1 teáskanál házi vanilia kivonat
10 dkg porcukor
8 dkg kristálycukor
1 evőkanál holland kakaó (vagy 2 ek. a gyengébbikből)
40-50 dkg kajszibarack
1 marék pirított zabpehely


a dzsemhez kimagoztam és négybe vágtam a megmosott sárgabarackokat. Tűzálló tálba tettem, 1 kis darab fahéjjal, 1 csillagánizzsal és 1-2 teáskanál vaniliás cukorral. Mikrosütőben 4-5 percig hagytam összeforrni. Amikor kicsit kihűlt, leszedtem a héjakat.... ezek le is váltak így nem volt nehéz. Ekkor belekevertem egy kevés jóféle barackpálinkát is, ami még kiemelte az ízeket. A dzsemet aztán hűtőbe tettem. Így készítve fantasztikus, szirupos darabos „lekvárunk” lesz percek alatt. Ez nem áll el hosszan, de nem is szokott sokáig tartani.


A süteményhez a tojásokat szétválasztottam, a sárgáját a porcukorral, vajjal, vaniliával kikevertem. A liszteket a sóval, sütőporral és a kakaóval elkevertem. A fehérjét először magában, majd a kristálycukorral kemény habbá vertem. Ebbe forgattam bele a vajas sárgáját, majd a lisztes keveréket.

Kivajazott és lisztezett kis tepsibe 20-22 cm-ebe simítottam a masszát, majd rászórtam a zabpelyhet és a tetejére tettem a feldarabolt sárgabarackot. Itt jobb, ha kicsit még keményebb a barack, de szerintem ez aszalt barackkal is működni fog.


200ºC fokra tettem be sülni alsó felső állásban, de 10 perc után visszavettem a hőfokot 170-180ºC fokra. Összesen 40-45 perc kellett neki (tűpróba!!!)


Hagyni kell teljesen kihűlni, akkor szépen szeletelhető. A barack a tetején szinte lekvárrá válik ☺ Felszeletelve csíkokra tányérra tettem és rá- mellé adtam a zamatos dzsemből is. Egy kevés porcukor még mehet rá, ha nem elég édes.  Mennyei !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése