2016. július 9.

Lencsesaláta nektarinnal

megint láttam valahol valamit... egy kép, ami valahogy ott motoszkál. Amikor megtaláltam a nektarint – ami kivételesen nem acélgolyó keménységű volt – már tudtam.... lencsesaláta lesz vele, meg még ez az bele ☺


Hozzávalók:

1 dl (bögrével mérve) puy lencse – a nem puy is biztos jó, de azt máshogy kell főzni
1 nektarin
kész vegyes saláta keverék (ez Betyár volt – lila káposztával, sárgarépával és zöld levelekkel)

a dresszinghez pedig egy kis üvegben összerázva:
olivaolaj
citromlé
frissen őrölt feketebors

Ezt a zöldes apró szemű puy lencsét, ami kifejezetten salátákhoz való, áztatni sem kell. Hideg vízben feltettem a gázra, annyi vízzel, ami 1 ujjnyival ellepte. Amikor felforrt, leöntöttem és új vizet kapott, amibe 1 babérlevél és 1 gerezd fokhagyma került egészben. Kb. 15-20 percig főtt szép lassan, textúrája maradjon, ne főzzük túl.
Amikor kész, leszűrtem, ekkor sóztam csak (!!) és meglocsoltam egy kis olivaolajjal. Félretettem és hagytam kihűlni.


Amikor kihűlt, tálba tettem belőle, a nektarint kis kockákra vágtam és a vegyes Betyár keverékből is egy jókora marékkal rádobtam. Megöntöztem az összerázott dresszinggel és jól összeforgattam. Azonnal fogyasztandó ☺
Ebből a lencsefajtából mazsolával és zellerrel egy másik, de legalább ilyen ízletes és különleges salátát is készíthetünk. Részletek itt.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése