2016. június 21.

Gujarati copfocska

Ez most egy igazi különlegesség lett ☺ Van nekem egy kedvenc, gujarati sárgarépa salátám és úgy gondoltam, összeeresztem egy főtt tésztával. Először tésztasalátára gondoltam, de a meleg ételeket jobban kedvelem, ezért egy kis átalakítással összehoztam egy remek gujarati tésztát.


Hozzávalók:

25 dkg durum rövid tészta (itt Gemelli vagyis copfocska)
olivaolaj
1 sárgarépa
fekete mustármag
fekete szezámmag
őrölt édesköménymag
kurkuma
frissen őrölt feketebors
citromlé

A fekete mustármagot forró serpenyőben szárazon kipattogtattam. Amikor már ugrándoznak kifelé és pirosasba megy át a színük, akkor elég. Jobban szeretem összetörve őket, mert jobban kijön az ízük, ezért azonnal mentek a mozsárba. Ugyanabban a serpenyőben egy kicsit pirítottam a szezámmagokat is és ezeket félretettem.
A salátához képest annyi változás történt, hogy a répákat megdinszteltem. Olivaoljat felhevítettem, beleszórtam a mustármagot és az édeskömény magot, néhány másodperc múlva a kurkumát is, majd rádobtam a reszelt sárgarépát. Pirítottam kevergetve,  sóztam, ráöntöttem a citromlevet és pár percig még párolódott.



Közben a tésztát lobogó sós vízben megfőztem, a levéből félretettem egy keveset. Leszűrtem, a sárgarépához 1-2 kanál főzővizet tettem és beleborítottam a tésztát. Összeforgattam és tálaltam. A szezámmag egy részét belekevertem, a másikat pedig a tányéron szórtam rá. Zseniális lett. Zöldhagyma zöldjével vagy friss snidlinggel megszórhatjuk még a tányéron.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése