2016. április 10.

Sertés flekken babsalátával

A tarja az egyik kedvenc sertés alkatrészem. Felnőtt sertés.... nem  malac ! Szeretem megvárni, míg felnő a kis drága ☺ A tarját hirtelen kisütve igazi gyors és fenséges ízű sült hús szeleteket kapunk, melyek kellően szaftosak is szemben a karajjal. Egy különleges spanyol babsalátával akár ünnepi fogás is lehet.


A jó tarja márványos, zsírral finoman átszőtt hús, ami sütéskor kisül belőle, így sem zsíros, sem száraz nem lesz a hús. 1,5 cm-esre felszeleteltem majd kiklopfoltam őket és a sütés előtt ½ - 1 órával már kivettem őket a hűtőből és sóval, frissen őrölt fekete borssal fűszereztem. A szeletek oldalát körben késsel bevagdostam, hogy ne kunkorodnak fel sütés közben. Forró grillserpenyőben kevés zsiradékon nagyon hirtelen, oldalanként 3 – 4 perc vastagságtól függően pirosra sütöttem. Legjobb a libazsír a magas égési hőmérséklete miatt. Tányérra szedve megszórtam egy kevés pirospaprikával.

A spanyol mandulás-kéksajtos babsaláta receptje itt olvasható:.


A mostani változatban száraz, fekete szemű babot használtam, melyet előző nap beáztattam majd babérlevéllel ízesített vízben – kezdetben só nélkül – puhára főztem. De ha kevés az idő, a konzerv óriás fehérbab is tökéletes.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése