2016. április 14.

Paprikás krumpli galuskával

egy kicsit olyan ez is, mint a lecsó: mindenkinek megvan a tuti receptje ☺ Ez is egy olyan, ráadásul egyesek számára talán szentségtörően, még galuska is került bele. Vajas. Mert nálunk így szerettük mindig. Még vannak régi krumplik, most kell enni,  mert ez is abból az igazi.


Hozzávalók:

3-4 db öreg krumpli
1 kis fej vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
½ szál parasztkolbász felkarikázva
hegyes erős paprika vagy chilipehely
1 evőkanál sűrített paradicsom
pirospaprika bőségesen
frissen őrölt fekete bors
kevés disznózsír
snidling vagy zöldhagyma zöldje

1 tojás
1 teáskanálnyi vaj
liszt annyi, hogy viszonylag kemény galuskatészta legyen (kb. 8-10 dkg lehetett)

A felkarikázott kolbászt egy lábasba tettem egy kevés zsírral együtt és csak addig pirítottam, amíg kiengedte a zsírját, ezután kiszedtem és félretettem. Nem akartam szétfőzni ugyanis.
A zsiradékra ment a finomra vágott vöröshagyma és a vékonyra szeletelt fokhagyma, kicsit dinszteltem, majd félrehúztam és hozzáadtam a sűrített paradicsomot és a pirospaprikát. Beletettem a hasábokra vágott krumplit, az erős paprika darabot és felöntöttem vízzel, kicsit bővebb lére hagyva. Sóval, borssal fűszereztem és fedő alatt puhítottam.


Ameddig főtt a krumpli elkészítettem a vajas galuskát: a felvert tojást sóztam, beletettem a darabka vajat és villával összedolgoztam, majd adtam hozzá fokozatosan a lisztet. Amikor összeállt, félretettem

Mielőtt a krumpli teljesen megfőtt kiskanállal beleszaggattam a galuskát, olyan hosszúkás lapos formákat próbáltam csinálni. Ekkor tettem vissza bele a félretett kolbász karikákat is. Még pár perc és készen is volt.
A fedő alatt még pihent egy keveset, majd tálaltam. A tetejére szórtam a friss zöldeket.
Egyszerű, de nagyszerű étel, mellé egy jó kis uborkasaláta azért ne maradjon el. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése