2016. március 19.

Céklasaláta mákkal és Gorgonzolával

Bizarrnak tűnhet.... hallottam valahol és akkor csak címszavakban felírtam magamnak. Most minden volt hozzá, megpróbáltam hát. A mákhoz alapvetően a desszerteket társítjuk gondolatban, pedig – akár a dió esetében – ez nem szentírás ☺ Ezt a salátát is lehet tovább bővíteni a belevalókat illetően, némi friss zöld levelet még el tudnék képzelni bele.


Hozzávalók:

ecetes cékla
jégcsap retek
Gorgonzola
őrölt mák (egész is lehet, de nekem az nincs)
hidegen sajtolt repceolaj
só 
frissen őrölt fekete bors
citrom

Az ecetes céklát vékony csíkokra vágtam és ugyanígy szeleteltem fel a jégcsap retket is. A mákot szárazon megpirítottam egy kicsit, egészen más illata lett így.
A felszeletelt belevalókat egy tálba halmoztam és egy kicsit megsóztam, megborsoztam, majd kézzel összeforgattam. Egy kevés citromlevet is csepegtettem rá, azzal is átforgattam.

Rádaraboltam a Gorgonzola sajtot, meglocsoltam a repceolajjal, és megszórtam a mákkal. Fél órát érdemes, sőt kell is állnia, hogy minden íz összesimuljon benne. Isteni finom !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése