2016. február 27.

Hajtogatott tepertős pogácsa

Tegnap megint zsírszalonnát sütöttünk ki, finom tepertő lett egy jókora adag. Ilyenkor mindig készül pogácsa, de most nem a megszokott nagyis recept szerint akartam sütni, hanem olyan igazi könnyű, levelesre vágytam. Aranytepsi Andika receptjét választottam ki, tökéletesen az lett a végeredmény, amire vágytam.


Csak az adagot feleztem le, ½ kg liszttel még vígan elbír a robotgépünk, meg hát elég is, mert ez is frissen a legjobb.

Hozzávalók:

50 dkg liszt (keveréket használtam, 40 dkg finomliszt +10 dkg tönköly)
15 dkg darált tepertő
2,5 dkg élesztő
1 teáskanál cukor
2,5 – 2,8 dl tej
2 teáskanál só a tésztába
1 tojás sárgája
3-4 dkg zsír
még ½ teáskanál só a tepertőre
frissen őrölt fekete bors

A  tésztát összeállítottam, a cukros tejben felfuttatott élesztőt a liszttel és a zsírral alaposan kidagasztottam, majd duplájára kelesztettem. Ezután kinyújtottam 1 cm vastagra és megkentem a darált tepertővel, megsóztam és megborsoztam. Fentről és lentről visszahajtottam, ezután a két oldalról is és visszatettem a dagasztó tálba újabb kelesztésre 15-20 percre.


Újra kinyújtottam, újra hajtogattam, majd még egy pihentetés következett.
Végül újra kinyújtottam ujjnyi vastagra, berácsoztam a tetejét és 5 cm-es pogácsa szaggatóval kiszúrtam a pogácsákat. A maradékot összedolgoztam és abból már négyzetek lettek, hogy ne legyen újra maradék.


Közben bekapcsoltam a sütőt 200ºC-ra alsó-felső állásra. A pogácsák még pihentek a tepsiben, amíg a sütő bemelegedett. A tetejüket megkentem tojással, majd 25 perc alatt szép pirosra sütöttem őket.
Amikor megsültek, megkentem tejjel, majd pár percre konyharuhával letakartam őket.


Gyorsan ráugrottunk és alig tudtuk abbahagyni, annyira finom volt. Pihekönnyű, kívül ropogós, belül puha finomság, gyönyörűen szétváló rétegekkel.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése