2015. december 17.

Lencseleves

Az újévi lencsefőzelék rendszeres vendég nálunk, lencselevest azonban eddig még nem főztem. A miértre nincs válasz természetesen ☺ De miután mindig mindenből van egy első alkalom, gyorsan le is jegyzem, hogy készült, mert mostantól szerepelni fog az étlapunkon. Nagyon jó ebéd egy palacsintával például.


Hozzávalók:

20-25 dkg lencse előző este beáztatva
½ szál lángolt kolbász
néhány szelet bacon vékonyra szeletelve és lepirítva
1 kicsi fehér hagyma finomra aprítva
1 gerezd fokhagyma
zöldpaprika, kápia paprika, ami van (ha van)
babérlevél
mustár
kevés paradicsompüré
cseppnyi citromlé
pirospaprika
frissen őrölt fekete bors

A lepirított bacon zsírján (nem sok ám, amióta „zsírszegény” bacont árulnak) a karikára vágott lángolt kolbászt is lepirítottam, majd kivettem.
Egy külön fazékban feltetem főni a lencsét. A főzővízbe csak a babérlevelet, a vékonyra szelt fokhagymát és a paprikát tettem, 2 darabra vágva, kimagozva. Sót nem szabad a vízbe tenni.

Hamar meg is főtt a lencse, ezalatt a zsiradékon megfuttattam a hagymát, beletettem a mustárt, paradicsom pürét, pirospaprikát. A lencsét a főzővízzel együtt hozzáöntöttem és most sóztam alaposan. Összefőztem, végül kivettem belőle kb. a lencse ¼-ét lével és botmixerrel összeturmixoltam. Ezt visszaöntve kapta meg a leves a kívánt sűrűséget. A végén még a citromlével egy kicsit élénkebbé tettem, majd visszatettem bele a kolbász szeleteket.

A bacont csak a tányéron tetteük a tetejére.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése