2015. december 23.

Karamellás krémes alias Gizella tészta

Ez a csupa puha krémes finomság „Gizella tészta” néven került bele a családi receptgyűjteménybe a hódmezővásárhelyi nagymamám révén. A név eredete talány, lehet, hogy egy Gizella nevű ismerősétől kapta a receptet. A sütemény viszont kiállta az idők próbáját. Így karácsonykor különösen illik az ünnepi asztalra.


Hozzávalók:

60 dkg finomliszt
12 dkg sertészsír
8 dkg porcukor
1 sütőpor
1 egész tojás
1 mokkáskanál só
2,5 dl tej

A sütőporral, sóval és cukorral elkevert liszttel elmorzsoltam a zsírt, majd belegyúrtam a tojást és a tejet is. Csak annyira, hogy összeálljon a tészta és ment is be a hűtőbe. Fél napot, de egy éjszakát is pihenhet.

Sütéskor 4 részre osztottam, 3 mm vékonyra nyújtottam – nagyjából téglalap formára – és sütőpapírra téve, villával megszurkálva egyesével világosra sütöttem. Légkeveréses sütőben 190ºC fokon 7 -  perc kell neki (sütő függő!!)


A krém hozzávalói:
6 dl tej
12 evőkanál kristálycukor
6 evőkanál liszt
15 dkg vaj
½ vanilia rúd vagy vaniliás cukor

2 evőkanál cukrot sötétre karamellizáltam, majd felöntöttem a tejjel. A liszttel és a többi cukorral felfőztem sűrű krémmé folyamatos keverés mellett. Azonnal hideg vízbe állítottam az edényt és tovább keverve kezdtem hűteni. Amikor már langyosra hűlt, belekevertem a vajat.

Három részre osztottam a krémet és megkentem az időközben kihűlt tésztalapokat. Tepsibe tetem az egészet, a tetejére sütőpapírt és nehezékként egy vágódeszkát tettem.Konyharuhával letakarva félretettem.


És ekkor jön el a legnehezebb feladat: 2 napig el kell felejteni ☺ Néha persze rá kell nézni, de ennyi kell neki, hogy az egész egy egynemű puha krémessé váljon. Ezután már lehet szeletelni és porcukorral meghintve kínálni.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése