2015. november 30.

Marokkói csirkecsíkok citromos kuszkusszal

GoodFood a javából ☺ Egy régebbi számban találtam rá erre a remek receptre. Gyors, egyszerű és fenséges.  Egy 2 személyes étkezésre elegendő egy-egy csirkemell filé. Ezt érdemes inkább nagyobb adagban megvenni és előkészítve, külön-külön csomagolva lefagyasztani. Akkor nincs akadálya, hogy bármikor elkészítsünk egy ilyen, vagy ehhez hasonló ínyencséget.


Hozzávalók:

2 db csirkemell filé hüvelykujjnyi darabokra vágva
10 dkg (1 marék) ceruzabab
1 doboz darabolt paradicsom
1 evőkanál méz
őrölt fahéj
római kömény
chili pehely vagy egész chili ízlés szerint
Ras el Hanout fűszerkeverék
frissen őrölt fekete bors

2 dl-es bögrével kimért kuszkusz
citromlé és reszelt citromhéj
4 dl víz

ha van sóban eltett citromunk (recept itt található) akkor abból egy karika elegendő bele a friss citrom helyett.

Először a kuszkusznak álltam neki: egy kevés olivaolajon éppen csak megforgattam a kuszkusz szemeket, majd rögtön felöntöttem a kétszeres mennyiségű meleg vízzel. Amíg felforrt, belereszeltem egy kevés citromhéjat és egy fél citrom levét is belecsepegtettem. Sóztam, majd megkevertem, Amikor felforrt, elzártam és szorosan letakartam.


A csirkemell darabokat a főzés előtt egy jó fél órával elővettem, sóval, borssal és a mézzel jól összeforgattam.
Olivaolajat forrósítottam fel egy keveset és rádobtam a csirkehúst. Keverve – rázva megkapattam, ami a méz miatt könnyen ment, gyönyörű pörzsanyag képződött rajta.
Beleborítottam a paradicsomot, megfűszereztem  a római köménnyel, fahéjjal és a chili pehellyel.

Együtt pároltam kb. 5-8 percig, majd a ceruzababot is beletettem. Annak már nem sok idő kellett. Párolás közben ha szükséges, tehetünk vizet vagy valamilyen alaplét hozzá.


Az időközben elkészült kuszkuszt villával összeborzoltam és lehetett is tálalni.
Tökéletesen passzolt egymáshoz a köret és a főétel, könnyű, gyors és nagyon finom. Biztos, hogy többször fog szerepelni és talán legközelebb jobb fotót is tudok készíteni róla ☺



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése