2015. július 10.

Sárgadinnyés rizottó provence-i fűszerekkel

Idén méz édes sárgadinnyék vannak ☺ Szinte kívánkozik mellé valamilyen sós dolog, hogy az ízek még jobban kiteljesedhessenek.
A klasszikus sonkás kombináción túl is érdemes próbálkozni, például ezzel a zöldfűszeres rizottóval.


Hozzávalók:

1 bögre (250 ml) rizottórizs
½ sárgadinnye, lehetőleg a sárga húsú
kb. 1-1,5 dl fehérbor
kb. 1 liter húsleves
1-2 gerezd vékonyra szeletelt fokhagyma
1 teáskanál vöröshagymakrém
1 ágacska rozmaring
kakukkfű
oregano
csipetnyi szárított levendula virág
kis darabka vaj
reszelt parmezán

A rizottót a hagyományos módon készítettem el: kevés olivaolajon megfuttattam a fokhagymát és a vöröshagymakrémet, majd ment a rizs és jól átforgattam. Felöntöttem a fehérborral és kevergetve hagytam el is főni a bort.


Ezután már a forró húslevessel öntöttem fel fokozatosan és folyamatosan kevergetve a rizst. Egyszerre 1 merőkanálnyit és amikor elfőtt, jöhetett a következő adag. Beletettem a rozmaring ágat és a zöldfűszereket, sóztam és félkészre főztem.
Ha van kész provence-i keverékünk, az is tökéletes, de a levendulát nem hagynám ki semmiképpen belőle. Van, amelyik már tartalmazza, de nem mindegyik.

Ekkor a kis kockákra darabolt sárgadinnye felét is hozzáadtam és tovább főztem, már készre. A legvégén tettem bele a maradék sárgadinnyét, a darabka vajat és végül a reszelt parmezánt.

Különleges ízvilág alakult ki, a sós rizottó az édes gyümölccsel tökéletes párosításnak bizonyult.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése