2015. július 30.

Gombapaprikás kukoricás nokedlivel

Igazi klasszikus, bár egy kis csavar azért került bele. A nokedlibe, ugyanis egy kis kukorica liszttel bolondítottam meg. Hogy attól-e, vagy csak azért, mert nagyon régen ettünk ilyet, az egész étel úgy ahogy volt hamar eltűnt a tányérról.


Hozzávalók:

½ kg csiperke gomba durvára felszeletelve
2 fej vöröshagyma
1-2 gerezd fokhagyma
1 teáskanál sűrített paradicsom
pirospaprika jó bőven
frissen őrölt bors
tejföl
friss snidling a díszítéshez

A nokedlihez:
1 tojás
25-30 dkg liszt (1/3 kukoricaliszt, 2/3 búza finomliszt)
víz

A gombát folyó víz alatt kefével alaposan megtisztítottam, majd nem túl vékonyra felszeleteltem. Zsíron megdinszteltem az apróra vágott vöröshagymát és afokhagymát, beletettem a paradicsompürét, majd félrehúzva az edényt a pirospaprikát is. Ment bele a gomba, só, bors. Ezután meár elkészült magától, időnként megkevertem csupán.

Közben a nokedli tésztáját is összeállítottam: a felvert tojáshoz hozzáöntöttem először kb. 1,5 deciliter vizet, majd beletetem a liszteket, a sót és símára kevertem. Szükség esetén mehet még víz, lágy tészta legyen. Nem kell  - nem is szabad – nagyon kidolgozni, csak kézzel fakanállal bőven elég. 

Lobogó forró vízbe sót tettem, olajat is egy keveset (ebbe kell, ez nem olasz pasta) és beleszaggattam a nokedlit. A nokedli szaggatót is meg lehet olajozni egy kicsit, a felületét, akkor nem fő rá a hőtől a tészta, illetve könnyebben belecsusszan a forró vízbe a nokedli.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése