2015. február 8.

Sütőtök krémleves joghurtos galuskával

A sütőtök krémlevest eddig célzottan készítettem, vagyis azért lett a tök, hogy leves legyen belőle. Most viszont volt a tök, megsütve, finoman megfűszerezve. És maradt belőle.... ezért most ebből a tökből lett egy rögtönzött leves. Egy gyors, joghurttal ízesített galuskával egy nagy tál laktató, sűrű, melengető egytál étel kerekedett belőle.


A sütőtök krémlevesben az a legjobb, hogy ezer féle ízesítést elbír, nekem sosem lesz kétszer ugyanolyan és erre nem is törekszem. Sőt, lehetőleg homlokegyenest másképpen alakítom mindig. Lehet indiai beütéssel, curryvel fűszerezve, esetleg sült almával párosítva pikánsan, de ez az egyszerű, zöldséges változat is tökéletes.

Hozzávalók:

előzőleg megsütött nagydobosi tök tetszőlegesen fűszerezve
1 liternyi zöldségleves (leveskockából akár)
lime lé
frissen őrölt bors
1 tojás
1 evőkanál joghurt
liszt amennyit felvesz, hogy kiskanállal szaggatható legyen
friss petrezselyem
tökmag olaj a tálaláshoz

A tök héját lehámoztam és botmixerrel kevés zöldséglét hozzáadva pépesítettem. Ment is a fazékba és folyamatos keverés mellett beállítottam a kívánt sűrűséget a többi zöldségleves hozzáadásával. Fűszereztem sóval, kevés lime lével és frissen őrölt borssal.

A tojást villával felvertem, sóztam, belekevertem a joghurtot (lehetőleg valami sűrű fajta kell, de tejföl is lehet) és liszttel jól összedolgoztam. Kiskanállal a forrásban lévő krémlevesbe galuskákat szaggattam és pár percig főztem.


Elzártam a gázt, hagytam egy kicsit pihenni a levest, így a galuskák is tovább nőttek, szívták magukba az ízeket.
Leveses tálkába tálaltam, jó sok galuskával, friss petrezselyem zölddel megszórva és meglocsolva tökmag olajjal. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése