2015. február 24.

Kedgeree lazaccal és fürjtojással

Nagyon szeretem a füstölt lazacot, lecsapok rá időnként, egy olyan 10 dkg-os szeleteltre. Elég ahhoz, hogy feldobjon bármilyen ételt a csodás ízével és színével. Volt már levesben, tésztával, most pedig egy fűszeres indiai kedgeree-be került bele. A fürjtojás pedig csak azért, mert maradt a múltkori adagból. Tyúktojással is tökéletes, sőt eredetileg azzal készül.


Hozzávalók:

10 dkg szeletelt füstölt lazac (steak is jó, de azt ritkábban kapni)
1 bögre Basmati rizs (esetleg thai Jázmin rizs)
1-2 gerezd fokhagyma vékonyra szeletelve
1 kis lilahagyma
6 db fürjtojás keményre főzve – vagy tyúktojások
gránátalma magok inkább csak díszítésnek, ha éppen van kéznél
sóban eltett citrom 1 karika – vagy friss citromszelet
Fűszerek:
római kömény
kurkuma
currypor
babérlevél
rózsabors
fahéj
koriander levél
friss petrezselyem
frissen őrölt bors
chili pehely

Nagyon egyszerű az elkészítése, egy fűszeres rizs voltaképpen, ami kétszeres mennyiségű vízben aztán magától elkészül. A lazac szeleteket csak fel kell vágni kisebb darabokra, de akár egyben is felcsavarhatjuk őket. A forró rizs tetején csak át kell, hogy melegedjenek. A főtt tojások szintén csak átmelegednek és már tálalhatunk is.


Először egy kis olajon megfuttattam az apróra vágott lilahagymát és a fokhagyma szeleteket. Rászórtam sorjában a római köményt, kurkumát, curryport, fahéjat, chili pelyhet és borsot. Gyorsan elkevertem és beleborítottam a rizst, átforgattam és már öntöttem is fel a kétszeres mennyiségű vízzel. Amikor felforrt, beletettem a babérlevelet, a sós citromszeletet, rózsaborsot, szárított koriander levelet. Sózni csak a vége felé kell, ha sós citromot használunk. Ha ez nincsen, akkor a friss citromszelet is egészben mehet bele és más lesz a sómennyiség. Fedővel letakarva kb. 12 percig hagytam főni, majd rátettem a lazacot és a főtt fürjtojásokat.

Elzárva a gázt még pihentettem fedő alatt jó 10 percet. Ilyenkor megszívja még magát a gőzökkel és minden át tud melegedni a tetején.
Gránátalma magokkal a tányéron még feldíszítettem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése