2015. február 22.

Citromos-mákos gyűrű

A mák-citrom páros rendkívüli finomságát karácsony előtt fedeztem fel, amikor kekszgolyókat gyártottam. A citromok királyának, a Meyer  citromnak pedig most van a szezonja. Ha sikerül hozzájutni, akkor feltétlenül használjuk ki és minél több módon kóstoljuk meg. Sósan és édesen, mindenhogyan nagyszerű.


Hozzávalók:

20 dkg liszt (keverve teljes kiőrlésű tönköly + búza finomliszt)
10 dkg kristálycukor
12 dkg vaj / margarin
3 tojás
2 citrom reszelt héja
2 (Meyer) citrom leve
1 púpozott evőkanál darált mák
½ cs. sütőpor
csipetnyi só

Kuglóf formában sütöttem, de püspökkenyér formában is hasonlóan kell működnie. A formát alaposan kivajaztam és rétesliszttel is megszórtam.
A lisztbe belekevertem a sütőport és a sót. A tojásokat a cukorral és a citromhéjjal habosra kevertem.
A vajat mikróban kicsit meglágyítva (de ne legyen meleg!) is belekevertem, majd a citromlé is ment bele. Minden újabb belevaló után a nagy fordulatú robotgéppel jól kihabosítottam.


A lisztet már csak kanállal, adagonként tettem hozzá és forgattam bele. A masszát a formába öntöttem és tűpróbáig sütöttem. Légkeveréssel először 180ºC –on, kb 10 percig, majd visszavettem a hőfokot 160ºC-ra és még kb. 30-35 percig sült.
Nem bántam volna, ha kicsit magasabbra emelkedik, de ez ilyen lett ☺
Meglocsoltam egy kis extra csokis-narancsos balzsamecet krémmel (természetesen egy síma csokiöntet ugyanúgy jó) és natúr joghurtot kanalaztam mellé a tányérra. Finom volt, fenntartom, hogy a mák a citrommal verhetetlen páros.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése