2015. február 18.

Cantuccini a toszkán kétszersült

Nagyon sok recepttel találkoztam, blogokon, újságokban egyaránt... két egyforma nem volt közöttük. Egészen nagy különbségek vannak recept és recept között, így nem maradt más, mint egyet kinevezni szimpatikusnak. Ez nálam a Nők Lapja konyha Desszert karácsonyi különszámában található recept lett. Beletrafáltam ☺


Hozzávalók:

25 dkg liszt (kevertem 10 dkg finomlisztet 15 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszttel)
5 - 8 dkg cukor  (nádcukorral az igazi)
4 dkg vaj / margarin
5-10 dkg (1 – 2 marék) pisztácia félbevagdosva (lehet mandula, kesudió stb.)
1 marék aszalt vagy kandírozott vegyes gyümölcs
1 teáskanál szódabikarbona
1 citrom reszelt héja
2 tojás
csipetnyi só
1 mokkáskanál őrölt fahéj (más aromás fűszer is lehet)

A cukrot a vajjal és a tojásokkal habosra kevertem, a citromhéjat is beleszórtam. A lisztbe belekevertem a sót, a fahéjat, a szódabikarbonát és beleforgattam a magokat és a kandírozott gyümölcsdarabokat. Kanalanként adagoltam a felvert tojásos masszához, míg egy puha, kicsit ragadós tésztát nem kaptam. 


Alaposan meglisztezett felületen kb. 40 cm hosszú rúddá formáztam (egy kevés lisztet kellett hozzáadnom, mert nagyon ragadt). 6-7 cm szélességű lett, de lehet belőle 2 kicsi rudat is, ahogy tetszik. Sütőpapírral kibélelt tepsire helyeztem és a 180ºC-ra alsó-felső állásban előmelegített sütőbe toltam 35 percre.


Ez volt az első sütés, ekkor kivettem, óvatosan egy deszkára borítottam (könnyen levált a sütőpapírról, ezért is tetszett ez a vajas változat). Ujjnyi szeletekre vágtam, majd visszafektettem őket a tepsire és újabb, ezúttal 12 perces sütés következett ugyanazon a hőfokon.


Amikor megsültek, rácsra tettem őket, hogy kihűljenek, majd jól záródó fémdobozba kerültek. Féltem egy kicsit, hogy kőkemények lesznek szárazon, de nem! Elharapható, omlós a tészta még magában is. Igazán persze egy jó desszert borral (Marsala, Mavrodaphne, Tokaji Aszú, Prosek, Portói stb.) mutatja meg az értékeit, amelybe csak úgy lazán beletunkoljuk ☺ Fantasztikus !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése