2015. január 21.

Narancsos csirkecomb – Szakácsmustra 8.

Őrült Szakácsmustra van most, vagyis Szakácsmustra Őrülten jó módra ☺ A kiválasztott pedig nem más, mint Frank Júlia..... akitől érdekes módon a neten alig találni receptet. Illetve vannak, de nem tudom mennyire feldolgozások azok már. Sebaj, mert régről van nekem 1 db könyvem tőle, ráadásul ez a könyv egy kicsit „őrült” dolgokat is tartalmaz. Már ha a narancsos csirkét annak nevezhetjük... 1990-ben, amikor kiadták az Izraeli konyha magyar módra című könyvet, azért még nem volt annyira standard dolog itt nálunk.


Kicsit még őrültebbé varázsoltam, amúgy fűszermániásan, mert e narancsos ízek szinte kiabáltak a fahéjért, kardamomért és csillagánizsért.... és a fiókban megbújó Ras el Hanout keverékemet sem tudtam kihagyni belőle. Zseniálisan finom és különleges ebéd született.

Hozzávalók:

2 db egész csirkecomb
1 narancs leve (vagy 100%-os juice)
kb. ½ narancs héja csíkokra hámozva
1 – 1,5 dl száraz fehérbor
1 ágacska rozmaring
sáfrányos szeklice
1 kis fahéjrúd
1 csillagánizs
2 – 3 db kardamom hüvely késsel megszurkálva
1 késhegynyi Ras el Hanout fűszerkeverék
chilipehely ha a fenti keverék nem elég csípős
frissen őrölt bors


A csirkecombokat bőröstől ferdén bevagdostam és sóval és kevés frissen őrölt szines borssal bedörzsöltem. Kevés olivaolajon mindkét oldalukat hirtelen megpirítottam, majd narancslevet és bort öntöttem hozzá. Ezzel le is oldottam a serpenyőre ragadt lesült ízbombákat. Rászórtam illetve beletettem a fűszereket és fedő alatt addig pároltam, amíg a hús tökéletesre nem puhult. Nem kevertem, csak időnként megráztam egy kicsit és pótoltam a folyadékot.


Olyan illat lengte be a konyhát, hogy elmondhatatlan. Nagyszerű fűszerezése lett a csirkének, egyértelműen a Közel-Kelet hangulatát hozta el.
Köretként a már meglévő áfonyás-mogyorós basmati rizst és néhány friss narancsszeletet adtam mellé. Pazar lakoma volt.

2 megjegyzés:

  1. Különleges lehet ízre. Egy biztos, hogy nagyon guszta! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi :) Érdemes megkóstolni valami hasonlót, mert tényleg különleges.

      Törlés