2015. január 25.

Gesztenyés – rumos meggyes kifli

Az a bizonyos túrós alaptészta – eredetileg egyenlő arányban tehéntúró, zsiradék és liszt – kissé átalakítva sokszor szerepelt már nálunk de mindig sós formában. Kiváncsi voltam, milyen lesz édesen elkészítve ezért egy gesztenyés változatot néztem ki magamnak „A gesztenye” című nemrégiben megvásárolt könyvemből.


Nem csak a tésztán alakítottam, a tölteléket is felturbóztam egy kicsit, hiszen egy házi készítésű rumos meggy csak jót tehet a gesztenyemasszának – végül pedig nekünk, akik jóízűen bekebelezzük.

Hozzávalók 32 db kis kiflihez

25 dkg tehéntúró
25 dkg liszt (15 dkg tönköly finomliszt + 10 dkg búza finomliszt)
12 dkg margarin/vaj
2 evőkanál tejföl
1 csapott mokkáskanál só
1 evőkanál cukor
1 citrom reszelt héja (ez annyira nem érződött rajta, akár el is maradhat)

25 dkg fagyasztott cukrozott gesztenyemassza
½ csésze lecsepegtetett rumos meggy (helyette: meggybefőttet rumba áztatni majd leszűrni)

A tészta hozzávalóit egy nappal a sütés előtt összeállítottam és a hűtőben pihentettem. A meggyet kis darabokra vagdostam.
A sütőt előmelegítettem 170-180ºC-ra légkeveréssel.


A tésztát négy egyenlő részre osztottam, mindegyiket kinyújtottam kistányér méretűre. 8 cikkre vágtam őket és a szélesebbik felükre mokkáskanálnyi adagot tettem a meggyel elkevert gesztenye masszából.  Feltekertem, kicsit meggörbítettem és sütőpapírral kibélelt tepsibe tettem őket. Megkenni ezt nem kell semmivel.
20-25 perc alatt világosra sültek, a széleken lévők kicsit már kezdtek rózsaszínek lenni. Még melegen megszórtam őket porcukorral és hagytam teljesen kihűlni.


Ahogy álltak és hűltek kicsit, előjöttek az ízek, érdemes kivárni, amíg teljesen összeáll az egész. Melegen nem jó még.


Finom puha kiflik lettek belőle, a töltelék szerintem a meggyel érte el a csúcspontját, mindenképpen kell bele, de rum vagy rumaroma legalább, ha a gyümölcs maga nem is. Sőt, ha van meggylikőr, az is jó lehet. A túró íze is szépen érvényesül és az az, amitől ilyen puha marad a tészta.

Dobozba zárva félre tehetjük, másnapra is remek desszert lesz.

6 megjegyzés: